وزارت خارجه سوریه:

تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه سوریه باید متوقف شود

تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه سوریه باید متوقف شود

وزارت خارجه سوریه با صدور بیانیه ای تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه این کشور را به شدت محکوم کرد و از طرف های بین المللی خواست فورا برای توقف این حملات وارد عمل شوند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، وزارت خارجه سوریه امروز یکشنبه با صدور بیانیه ای حملات اخیر رژیم صهیونیستی علیه مناطقی از دمشق و حومه آن را به شدت محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است: سوریه از سازمان ملل متحد و شورای امنیت انتظار دارد که حملات و جنایات اسرائیل را محکوم کرده و اقدامات لازم را برای بازخواست عاملان آن انجام دهند تا این تجاوزات متوقف شده و در آینده مجددا تکرار نشوند.

وزارت خارجه سوریه تاکید کرد: این تجاوز در چارچوب اقدامات سازمان یافته رژیم صهیونیستی در حمله به اهداف غیرنظامی سوریه، از جمله منازل مسکونی، مراکز خدماتی، فرودگاه‌ها، بنادر و ایجاد رعب و وحشت در بین مردم سوریه صورت می گیرد، در شرایطی که هنوز مردم کشور ما از اثرات فاجعه‌بار زلزله اخیر رنج می‌برند و از سوی دیگر اخیرا با حملات گروه تروریستی داعش مواجه شده اند.

وزارت خارجه سوریه تاکید کرد: ادامه حملات رژیم اشغالگر صهیونیستی و تداوم جنایات وحشیانه آنها علیه مردم فلسطین و سوریه، تهدیدی آشکار برای صلح و امنیت منطقه است و ما خواستار اقدام فوری بین‌المللی برای توقف اقدامات تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی در خاک سوریه هستیم.

گفتنی است در حمله هوایی جدید رژیم صهیونیستی علیه مناطقی از دمشق تاکنون پنج شهروند سوری شهید و ۱۵ نفر دیگر زخمی شده اند، را اعلام کرد. در این حمله هوایی که در ساعت ۲۲ دقیقه بامداد روز یکشنبه رخ داد، جنگنده های رژیم صهیونیستی از منطقه جولان اشغالی، مناطقی از دمشق و حومه آن را هدف قرار دادند.

کد خبر 5712860

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • سامان صدری IR ۱۵:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
      0 0
      علت سکوت سوریه و ایران در مقابل این همه حملات مرگبار هوایی و موشکی اسرائیل به حومه دمشق را تحلیل کنید،لطفا،
    • بابائی IR ۲۰:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
      0 0
      از سال 1945 تاکنون برای همه مردم دنیا ثابت شده که در هر جای دنیا جنایتی رخ می دهد دست اسرائیل جنایتکار در کار است.
    • بابائی IR ۲۰:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
      0 0
      سازمان ملل خیانتکار از سال 2011 تاکنون شریک جرم تجاوزات، جنایات وحشیانه، حشی گری وغیرانسانی رژیم صهیونیستی در جنگ سوریه بوده است. شورای امنیت سازمان ملل خیانتکار از سال 2011 تاکنون شریک جرم تجاوزات، جنایات وحشیانه، حشی گری وغیرانسانی رژیم صهیونیستی در جنگ سوریه بوده است.
    • بابائی IR ۲۰:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
      0 0
      شورای حقوق بشر سازمان ملل خیانتکار از سال 2011 تاکنون شریک جرم تجاوزات، جنایات وحشیانه، حشی گری وغیرانسانی رژیم صهیونیستی در جنگ سوریه بوده است.
    • بابائی IR ۲۰:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
      0 0
      صهیونیست ها و تروریست ها 100 درصد فقط با حمایت و پشتیبانی آمریکا و کشورهای اروپایی و هم با کمک مالی عربستان سعودی و امارات جنایت می کنند، آدم می کشند و هم دست به اقدامات تروریستی می زنند.
    • IR ۲۰:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
      0 0
      دولت آمریکا به عنوان یکی از پدیدآورندگان و حامیان گروهک تروریستی داعش و دولتی که دارای حضور نظامی غیرقانونی در قسمتی از اراضی سوریه هست، در تداوم جنایات این گروهک و ادامه ناامنی‌ها در سوریه شریک است.
    • بابائی IR ۲۱:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
      0 0
      اسرائیل از سال 2011 تاکنون تسلیحات مورد نیاز داعش را در جنگ سوریه تامین می کند و همچنان نیز ادامه می دهد. اسرائیل از سال 2011 تاکنون تسلیحات مورد نیاز تروریست ها را در جنگ سوریه تامین می کند و همچنان نیز ادامه می دهد.
    • بابائی IR ۲۱:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
      0 0
      تجاوز هوایی به سوریه/ 100 درصد فقط به خاطر ناتوانی، کوتاهی و سکوت ارتش و هم دولت سوریه بوده است.
    • بابائی IR ۲۱:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
      0 0
      سوریه متاسفانه از سال 2011 تاکنون در مورد تجاوز و جنایت رژیم صهیونیستی کوتاهی کرده است.