۲ اسفند ۱۴۰۱، ۱۶:۵۷

مینسک: تعداد زیادی نیروی اوکراینی نزدیک مرز تجمع کرده‌اند

مینسک: تعداد زیادی نیروی اوکراینی نزدیک مرز تجمع کرده‌اند

وزارت دفاع بلاروس در بیانیه ای اعلام کرد: تعداد زیادی نیروی اوکراینی نزدیک مرز با بلاروس تجمع کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رویترز، بلاروس امروز سه‌ شنبه اعلام کرد که تعداد قابل توجهی از نیروهای اوکراینی در نزدیکی مرز این کشور جمع شده‌ اند و هشدار داد که این امر امنیت مینسک را تهدید می‌ کند.

وزارت دفاع بلاروس در پستی در تلگرام خود در این خصوص اعلام کرد: در حال حاضر گروه قابل توجهی از ارتش اوکراین در مجاورت مرز میان دو کشور بلاروس و اوکراین متمرکز شده اند. احتمال وقوع تحریکات مسلحانه که می تواند به حوادث مرزی تبدیل شود، برای مدت طولانی بالا گزارش شده است.

بیانیه صادره از سوی وزارت دفاع بلاروس در این خصوص اضافه می کند: بلاروس اقدامات برای پاسخ کافی را اتخاذ خواهد کرد؛ اما به شیوه‌ای خویشتندارانه عمل می‌ کند.

در حالی که نیروهای ارتش بلاروس ماه‌ هاست همراه با نیروهای روسی در حال آموزش هستند، وزارت دفاع بلاروس همچنین اعلام کرد که بیش از ۱۵۰ رویداد مشترک با روسیه برای سال جاری میلادی از جمله رزمایشی به نام «سپر اتحادیه ۲۰۲۳» در سپتامبر برنامه‌ ریزی شده است.

این در حالیست که رئیس جمهور بلاروس دیروز دوشنبه در سخنانی هشدار داده بود که پاسخ این کشور به هر گونه تجاوز به خاک خود محکم و سخت خواهد بود.

«الکساندر لوکاشنکو» رئیس جمهور بلاروس در این خصوص اعلام کرد که هر نوع تجاوز به بلاروس، با واکنش سخت و سریع مینسک همراه خواهد بود؛ زیرا صلح بلاروس مترادف با قربانی شدن نیست.

رئیس جمهور بلاروس در جلسه شورای امنیت این کشور تاکید کرد که در صورت هرگونه تجاوز، پاسخ بلاروس سریع و شدید خواهد بود.

لوکاشنکو هشدار داد که اگر بلاروس مورد تجاوز واقع شود، انتقام شدیدتری در انتظار متجاوزان خواهد بود و در این صورت جنگ ماهیتی کاملاً متفاوت به خود خواهد گرفت.

کد خبر 5714759

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha