۳ اسفند ۱۴۰۱، ۱۱:۱۰

امیرْ صمدی با مهر مطرح کرد؛

پرویز پیروز یک‌معلم‌خلبان متبحر و یک‌مسلمان واقعی بود

پرویز پیروز یک‌معلم‌خلبان متبحر و یک‌مسلمان واقعی بود

امیرخلبان فریدون صمدی گفت: زنده‌یاد پرویز پیروز از خلبانان پیشکسوت نیروی هوایی و یک‌مسلمان واقعی بود. او یک‌خلبان متبحر و در شرایط پیش از انقلاب یک‌مسلمان واقعی بود.

امیر خلبان فریدون صمدی از پیشکسوتان نیروی هوایی در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره زنده‌یاد امیر خلبان پرویز پیروز که دیروز سه‌شنبه ۲ اسفند درگذشت، گفت: بعد از انقلاب، خیلی‌ها مسلمان شدند و ادعای مسلمانی کردند. آقای پیروز در شرایط پیش از انقلاب، حداقل در حد یک‌حجت‌الاسلام بود. نماز و روزه‌اش ترک نمی‌شد و از یک‌خانواده مذهبی و مقید آمده بود. بیشتر هم با شهید جواد فکوری مسجد و جلسات مذهبی می‌رفت. من یک‌ماموریت حدودا ۱۰ روزه با او رفتم و ایشان را یک‌مسلمان واقعی دیدم.

وی افزود: زنده‌یاد پیروز هیچ‌وقت عصبانی نمی‌شد و از نظر اخلاقی هم یک‌مسلمان واقعی بود. بسیار آرام، متین و باوقار بود. حتی خلبانان درجه بالا هم او را با لفظ «استاد» خطاب می‌کردند. مرحوم پرویز همه هواپیماهای شکاری نیروهوایی را پریده بود؛ با F۸۶، F۸۴، اف‌پنج، اف‌فور و ... و روی همه این‌ها معلم بود. در عین تبحر و مهارتی که داشت، بسیار آرام، خانواده‌دار و اخلاق‌مدار بود.

معاون فرمانده پایگاه بوشهر و فرمانده پایگاه بندرعباس در ابتدای جنگ، در پایان درباره مرحوم پیروز گفت: از نظر پروازی تاپ و از نظر اخلاقی عالی بود. این‌خلبان فقید مجموع کمالات انسانی را که یک‌فرد می‌تواند داشته باشد، داشت. نمی‌دانم درباره او چه بگویم ولی با جرات می‌گویم که یک‌مسلمان واقعی بود و در طول زندگی حتی یک‌روز و یک‌ساعت انجام واجباتش را ترک نکرد.

پرویز پیروز یک‌معلم‌خلبان متبحر و یک‌مسلمان واقعی بود

امیرخلبان زنده‌یاد پرویز پیروز

زنده‌یاد پرویز پیروز یکی از معلم‌خلبانان شکاری نیروی هوایی پس از مدتی بیماری، دیروز سه‌شنبه ۲ اسفند درگذشت و به همرزمان خود در نیروی هوایی و شهدای دوران دفاع مقدس پیوست.

کد خبر 5715307

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha