۶ اسفند ۱۴۰۱، ۱۳:۳۹

بخشدار زنجانرود:

آموزش در بخش کشاورزی از ارکان اساسی ارتقای بهره وری است

آموزش در بخش کشاورزی از ارکان اساسی ارتقای بهره وری است

زنجان- بخشدار زنجانرود گفت: ارائه آموزش های لازم به کشاورزان از ارکان اساسی ارتقای بهره وری در این حوزه است و پرداختن به آن می تواند در بالابردن تولید محصولات و خودکفایی کمک شایانی کند.

بهرام بیات ظهر شنبه در حاشیه همایش کشاورزان منطقه زنجارود در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به برگزاری همایش کشاورزان جهش تولید دیمزارهای منطقه زنجانرود، گفت: اگر آموزش به صورت روستا به روستا اجرا شود میزان بهره وری بیش از پیش افزایش خواهد یافت و پرداختن به ارتقای بهره وری در قالب طرح جهش تولید در دیم زارها می‌تواند از مهاجرت روستاییان جلوگیری کرده و موجب افزایش درآمد کشاورزان شود.

بخشدار زنجانرود با اشاره به جهاد تبیین مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: از آنجایی که منطقه زنجانرود در حوزه کشاورزی بیش از سایر حوزه‌ها و صنعت دارای ظرفیت و پتانسیل می‌باشد و عمده کشاورزان به صورت دیم محصولات خود نظیر گندم را مورد کشت قرار می‌دهند اجرای طرح جهش تولید در این منطقه تأثیر به سزایی در میزان تولید خواهد داشت.

بیات به مرتفع شدن مشکل سیلو در منطقه زنجانرود اشاره کرد و گفت: نبود حمایت کافی از کشاورزان طی سال‌های گذشته در خصوص اعطای تسهیلات کم بهره و ادوات کشاورزی از دیگر مشکلات کشاورزان منطقه است که امیدواریم با اجرای این طرح این مشکلات در آینده مرتفع شود.

بخشدار زنجانرود با بیان اینکه بعد از خدابنده و ابهر از نظر وسعت اراضی دیم در استان منطقه زنجانرود رتبه سوم را به خود اختصاص داده است، گفت: این منطقه با توجه به پتانسیلی که دارد می‌تواند به نقطه عطفی در محصولات کشت دیم وخودکفایی آن تبدیل شود.

کد خبر 5717292

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha