۷ اسفند ۱۴۰۱، ۲۱:۱۲

گزارش مهر از موقوفه جمعیتی همدان؛

ارثیه ای که حیات بخش شد

ارثیه ای که حیات بخش شد

همدان- تهمینه خدری زاده؛ بانوی همدانی است که سودی که از ارثه‌ پدری اش به وی رسیده را صرف وام‌هایی بدون بهره برای درمان زوج‌های نابارور می‌کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، کم نیستند انسان‌هایی که عاشقانه با خدا معامله می‌کنند و در انجام امور خیر همواره پیش قدم بوده و کارهای ارزشمندشان علاوه بر خیر و منفعت برای دیگران در این دنیا باقیات و صالحاتی برای آخرت است.

تهمینه خدری زاده؛ بانویی طلبه همدانی است که طبق وصیت پدر ارثه‌ای که برایش باقی مانده را در راه رضای خدا و با ایده‌ای جدید هزینه می‌کند.

وی که خود دارای دو فرزند پسر و دختر است امروز اقدامی ارزشمند را برای زوج‌های ناباروری که هزینه درمان را ندارند، انجام داده و از سود ارثه‌ای که پدر برایش به یادگار گذاشته وام‌های قرض الحسنه بدون ریالی سود به زوج‌های نیازمند تقدیم می‌کند تا از طریق این وام‌ها زوج‌های نابارور با درمان ناباروری خود، طعم زیبای پدر و مادر شدن را بچشند.

این بانوی خیر همدانی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه در حوزه علمیه الزهرای همدان مشغول به کار است؛ با اشاره به اینکه پدرم قبل ار اینکه از دنیا بروند وقتی تقسیم ارث را داشتند ارثه ای را که به من دادند، دوست داشتند در راه خیر و کمک به نیازمندان هزینه کنم.

خدری زاده افزود: پدرم گفته بود که سودی را از این ارث به دست آوردی صرف امور خیر و نیازمندان کن که من نیز طبق وصیت پدر عمل کرده و تصمیم گرفتم سودی را که از پولی که در بانک دارم به صورت وام در اختیار زوج‌های ناباروری که هزینه درمان ندارند، قرار دهم.

وی تصریح کرد: در این راستا با کمک مسئولان یکی از بانک‌های قرض الحسنه همدان از ابتدای امسال ۱۲ مورد وام جهت هزینه‌های دارو و درمان و نیز در جهت پیشگیری از سقط جنین به زوجین کم برخوردار همدانی اعطا شده که به حمدالله نتیجه بخش بوده و این وام‌ها سودی برای بنده ندارد و یک ریال از آن دریافت نکرده‌ام.

بانوی همدانی در ادامه گفتگو، با بیان اینکه مبالغ قسط نیز بسیار کم و حدود ماهی ۳۰۰ هزار تومان است؛ خاطرنشان کرد: تاکنون چند فقره وام، جهت هزینه‌های دارو و درمان و نیز در جهت پیشگیری از سقط جنین به زوجین کم برخوردار همدانی اعطا شده است.

خدری زاده با بیان اینکه شناسایی زوج‌های نابارور توسط بنده و یا با معرفی دوستان انجام می‌شود؛ افزود: این اقدام برای من کاری ارزشمند است که بتوانم در راستای جوانی جمعیت و همچنین خوشحالی زوج‌های نابارور گامی برداشته باشم.

ارثیه ای که حیات بخش شد

تا زمانی که توان دارم، این کار را ادامه می‌دهم

بانوی طلبه همدانی با بیان اینکه تا زمانی که توان دارم، این کار را ادامه می‌دهم، گفت: از این کارم حس زیبا و قشنگی دارم که قابل توصیف نیست.

خدری زاده با بیان اینکه همه فرزندانی که از این کمک‌ها متولد می‌شوند، مانند فرزندان خودم هستند و این افتخار من است که کوچک‌ترین گام را در راستای ترویج فرهنگ فرزند آوری برداشته‌ام؛ تصریح کرد: امیدوارم که خداوند و روح پدرم از این کار راضی بوده و بتوانیم بیش از گذشته فرهنگ نوع دوستی را در کشور ترویج دهیم.

مدیر صندوق قرض الحسنه در آرزوی مادری در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به اینکه در نظر داریم با راه اندازی پویش ۳۱۳ که ان شاءالله تداعی کننده تعداد یاران امام زمان (عج) در ذهن‌ها است، به جذب حمایت‌های خیرین و کمک‌های خیرخواهانه هم استانی‌های پرداخته تا در راستای خدمات رسانی بهتر و بیشتر قدم برداریم، اضافه کرد: پویش ۳۱۳، همزمان با سوم هر ماه حداقل سیزده هزار تومان و حداکثر نامحدود به حساب در آرزوی مادری واریز می‌شود تا همه کسانی که دوست دارند در اجر این کار خیرخواهانه شریک باشید، ما را همراهی کنند.

وی افزود: همچنین طرحی نیز برای مشاوره و واسطین ازدواج داریم که امیدواریم با این طرح گامی در راستای ترویج فرهنگ ازدواج به موقع و جوانان داشته باشیم.

کد خبر 5719895

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۰۶:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۹
      1 0
      روح پدربزرگوارشادکه اینچنین وصیت کردن وآفرین به شمافرزندصالح
    • ندا یوسفی لامع IR ۲۳:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۹
      0 0
      ممنون میشم راهنمایی کنید روح پدرتان شاد