۷ اسفند ۱۴۰۱، ۱۸:۱۰

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان:

پوشش نامناسب موبایل در محورهای مواصلاتی کردستان همچنان پابرجاست

پوشش نامناسب موبایل در محورهای مواصلاتی کردستان همچنان پابرجاست

سنندج- مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان گفت: متأسفانه هنوز برخی از محورهای مواصلاتی استان با پوشش نامناسب آنتن دهی موبایل مواجه هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، فرزاد حسنی روز یکشنبه در جلسه راهبردی تصادفات استان کردستان که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار داشت: سامانه سوانح و تصادفات بر اساس لکه‌های انتخاب شده در استان راه اندازی و تثبیت شده است.

وی افزود: تصادفات رخ به رخ، واژگونی و واژگونی کامیون‌های حاوی مواد خطرناک بیشتر در محور کریدور شمال به جنوب و محور همدان به مریوان واقع شده است که امیدواریم متولیان ساخت راه به این مهم ورود کرده و اقدامات لازم را اجرایی کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کردستان بیان کرد: جاده‌ها باید با مشخصات فنی به راهداری تحویل و ایمینی تردد بر کاهش تصادفات انجام شود.

حسنی گفت: بر اساس اقدامات سال ۱۴۰۱ و طبق آمار ۱۰ ماهه خوشبختانه کاهش تصادفات وجود داشته که امیدواریم در روزهای پایانی سال وارد بحث افزایشی نشویم.

وی عنوان کرد: در وزارت راه، ستاد سفر تشکیل شده و از ۲۴ اسفند تا ۱۵ فروردین طرح سفر نوروزی اجرا می‌شود و کلیه دستگاه‌های خدمات رسان باید در این مدت در خدمت ستاد سفرهای نوروزی باشند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کردستان بیان کرد: مصوبات تکراری و به نتیجه نرسیده بسیاری از جلسات گذشته مانند محور پرتصادف سقز به بوکان، ساماندهی مقطع ایران خواه و هدایت ترافیکی این مسیر، مشکلات حد فاصل شهر صاحب تا شهر سقز و عدم تحویل محدوده مذکور به راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، ساماندهی تقاطعات و دوربرگردان‌ها و دسترسی‌های محلی، همچنان وجود دارد.

حسنی خاطر نشان کرد: عدم آنتن دهی مناسب تلفن همراه در محورهای مواصلاتی استان همچنان پابرجاست و چندین بار با اداره فناوری اطلاعات و ارتباطات این مهم مورد بررسی قرار گرفته اما همچنان با مشکلات فراوانی مواجه هستیم.

وی گفت: برای احداث راه‌ها و ایمینی جاده‌ها باید به صورت فنی و اصولی زیرساخت‌ها انجام شود و از ابتدا این موضوع مرود توجه قرار بگیرد چرا که مقاطعی که به بهربرداری و زیر بار ترافیک می‌رود با کلیه الحاقات درست شده مورد استفاده قرار بگیرد.

حسنی افزود: به عنوان مثال جاده جدید سنندج به مریوان با ۵۳ کیومتر زیر بار ترافیک رفته اما حدود ۳۱ مورد ایراد دارد.

کد خبر 5719904

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha