۹ اسفند ۱۴۰۱، ۲۲:۰۵

دهنوی:

خانه‌های لوکس مشمول مالیات می‌شوند

خانه‌های لوکس مشمول مالیات می‌شوند

نایب رئیس اول کمیسیون تلفیق گفت: با مصوبه کمیسیون تلفیق خانه‌های لوکس با قیمت بالای ۲۰ میلیارد تومان مشمول مالیات دو در هزار می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدمحسن دهنوی نایب رئیس کمیسیون تلفیق در گفتگویی با اشاره به اصلاح بند (ذ) تبصره شش لایحه بودجه در جریان جلسه امشب کمیسیون تلفیق گفت: کمیسیون در این بند مصوب کرد که خانه‌های لوکس با قیمت بالای ۲۰ میلیارد تومان مشمول مالیات دو در هزار شوند.

وی افزود: این مصوبه مربوط به همه واحدهای مسکونی نیست و مربوط به خانه‌های لوکسی است که قیمت آنها بالای ۲۰ میلیارد تومان است لذا این خانه‌های لوکس مازاد بر ۲۰ میلیارد تومان ارزش، مشمول مالیات می‌شوند.

گفتنی است براساس پیشنهاد فوق بند (ذ) تبصره شش به شرح زیر اصلاح شد؛ «خانه های لوکس و زمین‌های فاقد اعیانی دارای کاربری مسکونی اداری و تجاری و باغ ویلاهای مجاز با احتساب (عرصه و اعیان) که ارزش روز آنها بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال باشد؛ مازاد بر این مبلغ مشمول مالیات به میزان دو در هزار می‌شوند.آیین نامه اجرایی این بند ظرف دو ماه پس از تصویب این قانون توسط تهیه خواهد شد.»

کد خبر 5721959

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • qweQWE1234# IR ۲۲:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۹
      0 2
      با سلام خسته نباشید و آرزوی موفقیت در این راه پر از سنگلاخ و دست انداز و چالش و..‌ 20میلیارد را اگر برای خانه 200متری که هر متر 100میلیون است در نظر بگیریم مالک باید 40میلیون تومن یعنی نصف یک متر از خانه اش را کمتر یا ,4یا چهاردهم از یک متر را مالیات دهد منصفانه شاید نباشد ولی قابل اجراست متوکلان ب
    • م. ج FR ۰۷:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۰
      0 1
      خسته نباشید!!! اوخ اوخ،، چه فشاری به پولدارها، رانت خورها، اختلاسگران و غارتگران بیت المال میاد. بمیرم براشون، مادر مرده ها رو!!!
    • ايراني IR ۰۸:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۰
      2 0
      دمتون گرم از چيز هم كره ميگيريد.
    • حسین IR ۲۰:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۰
      0 0
      باسلام وتشکر فراوان از سید محسن دهنوی اگه این قضیه پایان خدمت سرباری متاهلین دارای دوفرزند پیگیر بشن کمال تشکر از ایشان داریم من چهل سالمه بادو فرزند تحت شرایط استیجاری وغیره نمیتونم خدمت برم مادیگه بچه هامون خدمت میرن دیگه خدمت کردن از ماگذشته باتشکر