۱۷ اسفند ۱۴۰۱، ۰:۱۳

به عشق مهدی(عج)؛ پرونده ویژه نیمه شعبان-۲۰۳

احیای شب نیمه شعبان در بیرجند/برگزاری پویش کوچه‌های انتظار

احیای شب نیمه شعبان در بیرجند/برگزاری پویش کوچه‌های انتظار

بیرجند-مسئول مجتمع فرهنگی- مذهبی مهدی‌یاران خراسان جنوبی گفت: من و همکاران در مجموعه مهدی یاران از ساعات پایانی شب عید برنامه احیای نیمه شعبان را در محل دفتر مجتمع برگزار می کنیم.

حجت کفاشی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه مجموعه مهدی یاران از سال ۹۲ با عنوان کانون فرهنگی- تبلیغی مهدی یاران زیر نظر تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی فعالیت خود را آغاز کرده است، اظهار کرد: مجموعه مهدی یاران امسال دهمین سال فعالیت خود را آغاز کرده و اکنون هم کانون مهدی یاران، هم گروه جهادی و هم مرکز نیکوکاری و … دارد.

مسئول مجتمع فرهنگی- مذهبی مهدی‌یاران خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه همه فعالیت‌های ما به صورت مردمی انجام می‌شود، اظهار کرد: تهیه سه سری جهیزیه با کمک خیرین، تهیه مواد غذایی برای محرومین و نیازمندان، برگزاری اجتماع مردمی بیعت با امام زمان (عج) در روز نهم ربیع الاول و … از جمله فعالیت‌های این مجموعه است.

فرصتی برای تبیین سبک زندگی مهدوی

کفاشی با اشاره به اهمیت عید نیمه شعبان گفت: وقتی منتظر امام عصر (عج) هستیم باید از هر فرصتی برای زنده نگه داشتن یاد و نام منجی آخرالزمان استفاده کنیم که یکی از این فرصت‌ها عید بزرگ نیمه شعبان است.

وی با بیان اینکه مجموعه فرهنگی- مذهبی مهدی یاران جشن‌های خیابانی با عنوان کوچه‌های انتظار را از حدود هفت سال قبل در نیمه شعبان برگزار کرده است، گفت: در این مراسم هم برای کودکان هدایایی را تهیه کرده و بسته‌های رزقی را نیز توزیع می‌کنیم.

پویش کوچه‌های انتظار

مسئول مجتمع فرهنگی مذهبی مهدی‌یاران خراسان جنوبی افزود: در سال جاری نیز این برنامه بعد از نماز مغرب و عشا شب نیمه شعبان در بوستان مهدی یاران واقع در خیابان توحید است.

کفاشی با تأکید بر اینکه در شب نیمه شعبان نورافشانی نیز خواهیم داشت، گفت: یکی از توصیه‌های کتب ادعیه در شب نیمه شعبان احیا آن شب است که مجموعه ما از ساعات پایانی شب برنامه احیای نیمه شعبان را در محل دفتر مجتمع مهدی یاران خواهد داشت.

وی افزود: در این شب با احیا و دعا و مناجات از خداوند می‌خواهیم گناهانی را که مانع ظهور است را بر ما ببخشد.

مسئول مجتمع فرهنگی مذهبی مهدی‌یاران خراسان جنوبی با اشاره به اینکه تلاش من و همکاران و دوستان در نیمه شعبان بر این است که شرایط احیا و شب زنده داری علاقمندان را در این مجموعه فرهنگی- مذهبی را فراهم کنیم، گفت: علاوه بر شب و روز نیمه شعبان در روز نهم ربیع الاول و آغاز امام حضرت مهدی (عج) نیز یاد و نام منجی حقیقی را زنده نگه می‌داریم.

کد خبر 5726609

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha