۱۸ اسفند ۱۴۰۱، ۱۰:۲۴

فرماندار رشت:

فضای عمومی برای کم توانان و سالمندان مناسب سازی شود

فضای عمومی برای کم توانان و سالمندان مناسب سازی شود

رشت- فرماندار رشت بر ضرورت ارتقای فرهنگ تکریم کم توانان و سالمندان تاکید کرد و گفت: فضای عمومی برای کم توانان و سالمندان مناسب سازی شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حمیدرضا امام پناهی صبح پنجشنبه در جلسه شورای جامع عمرانی شهرستان ضمن تبریک میلاد حضرت ولی عصر (عج) به منتظران عدالت و آزادی در سرتاسر جهان اظهار کرد: فضای عمومی برای کم توانان و سالمندان مناسب سازی شود.

وی با بیان اینکه یقیناً یک روز عملکرد ما در حفظ حقوق نسل آینده، مورد قضاوت فرزندانمان قرار خواهد گرفت، افزود: نتایج سهل انگاری در پاره‌ای از امور، به مرور زمان و یا در زمان وقوع بحران‌ها گریبانگیر شده و زندگی انسان‌ها را با خطر مواجه می‌کند.

امام پناهی ادامه داد: استمرار قانون‌گریزی برخی در تغییر غیرمجاز کاربری اراضی روستایی، تهدید امنیت غذایی و در اراضی شهری با ساخت و سازهای شتابزده و فاقد استاندارد، فاجعه انسانی را در پی دارد.

وی اضافه کرد: نگاه مدیران و دستگاه‌های متولی در زمینه ساخت و سازهای خارج از قانون باید نظارتی، بازدارنده و قاطع باشد.

امام پناهی بر ضرورت ارتقای فرهنگ تکریم کم توانان و سالمندان تاکید کرد و گفت: بازدید مشترک از پروژه‌ها و رعایت دستورالعمل‌های مرتبط با مناسب سازی محیط در اجرای طرح‌های شهری و اصلاح هندسی معابر و اماکن عمومی، مورد توجه دستگاه‌ها قرار گیرد.

فرماندار رشت ضمن اشاره به استفاده ۲۳۹۳ سالمند از خدمات درمانی و توانبخشی بهزیستی شهرستان، تصریح کرد: زندگی سالمندی نیازمند مناسب سازی خدمات در محیط فیزیکی، محیط اجتماعی و خدمات شهری می‌باشد که با توجه به رشد شتابان نرخ سالمندی استان، توجه به عناصر اثرگذار بر سلامت زندگی سالمندان ضروری‌تر از هر زمان دیگری به نظر می‌رسد.

کد خبر 5728921

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha