۲۱ اسفند ۱۴۰۱، ۰:۲۱

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی:

آذربایجان شرقی بیش از ۱۰ هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است

آذربایجان شرقی بیش از ۱۰ هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است

تبریز- مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی گفت: آذربایجان شرقی بیش از ۱۰ هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، جابر ابوالفتح زاده عصر روز شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه در تبریز گفت: آذربایجان شرقی ۱۰ شهید گلگون کفن و ۲۵ هزار جانباز تعیین درصد شده و همچنین ۲۰۰۰ نفر آزاده دارد.

وی با تاکید بر اینکه حفظ و اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت اولویت و هدف اول بنیاد شهید و امور ایثارگران است، افزود: امروز باید مسئولان ادامه دهنده راه شهیدانی باشند که از همه چیز خود گذشتند و به معنویت کامل رسیدند. شعار ما ادامه این راه است.

وی با اشاره به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه از تکریم ایثارگران و رزمندگان و خانواده شهدا خبر داد و افزود: شهیدان، حق بزرگی بر گردن نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دارند و آحاد مردم و مسئولان، مدیون این ایثارگران هستند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی سپس به قانون تبدیل وضعیت ایثارگران در ادارات و سازمان‌ها اشاره کرد و ابراز داشت: در سال اول تعداد ۵۹ نفر، در سال دوم دو هزار و ۳۸۱ نفر و در سال جاری نیز تعداد دو هزار و ۶۴۳ نفر از مشمولان ماده قانونی فوق در دستگاه‌های مختلف اجرایی تبدیل وضعیت شدند.

ابوالفتح زاده ابراز داشت: شعار محوری روز ملی بزرگداشت شهدای ۱۴۰۱ با توجه به اینکه به تازگی روز جانباز را پشت سر گذاشتیم، «همپای جانبازان به پای عهد و پیمان؛ تا پای جان هستیم در راه شهیدان» تعیین شده است.

وی با اشاره به وجود ۱۱۶۵ گلزار مطهر شهدا در مناطق مختلف روستایی و شهری آذربایجان شرقی از ساماندهی گلزارهای شهدا خبر داد.

وی تأمین مسکن و اشتغال ایثارگران و فرزندان آنان را از چالش‌های اصلی و مهم بنیاد شهید و امور ایثارگران برشمرد و یادآور شد: در حال حاضر بسیاری از فرزندان ایثارگران با تحصیلات عالی بیکار بوده و حتی تعدادی از ایثارگران از نبود مسکن در مشکل هستند که تلاش می‌شود این مشکلات به اشکال مختلف حل و فصل شود. گفتنی است بیشتر ایثارگران از ما اشتغال فرزندان خود را درخواست می‌کنند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی سپس در خصوص مشکلات درمان ایثارگران نیز گفت: تمام هزینه درمان ایثارگران برعهده بنیاد شهید است.

کد خبر 5730816

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha