۲۲ اسفند ۱۴۰۱، ۲۱:۴۵

فعال حوزه معلولان و توان‌یابان:

عملکرد سازمان بهزیستی در حمایت از جامعه هدف ضعیف است

عملکرد سازمان بهزیستی در حمایت از جامعه هدف ضعیف است

قزوین- فعال حوزه معلولان و توان‌یابان با بیان اینکه عملکرد سازمان بهزیستی در حمایت از جامعه هدف خود ضعیف بوده است، گفت:معلولین با مشکلات زیادی از جمله اشتغال و تجهیزات توانبخشی روبرو هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدمحمد موسوی بعد از ظهر دوشنبه در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه استان قزوین اظهار کرد: حذف ردیف بودجه اجرای «قانون حمایت از حقوق معلولان»، تیر خلاصی بر پیکره نیمه‌جان جامعه معلولین است.

وی افزود: امروز در شرایطی قرار داریم که مشکلات اقتصادی باعث بروز معضلات اجتماعی و سست شدن اخلاق و همبستگی اجتماعی در جامعه می‌شود.

فعال حوزه معلولان و توان‌یابان تاکید کرد: شرایط اقتصادی برای جامعه معلولین سخت شده و باعث شده معلولین برای تأمین تجهیزات توانبخشی و آموزشی با مشکل روبرو شوند.

وی با بیان اینکه «قانون حمایت از حقوق معلولان» نتیجه ۱۵ سال تلاش فعالان اجتماعی است، تاکید کرد: این قانون می‌تواند نوید بخش کرامت انسانی و زندگی مستقل برای معلولان باشد.

موسوی بیان کرد: در چهار سال گذشته مجموع اعتبار اختصاص یافته برای اجرای قانون کمتر از ۱۰ درصد از نیازهای واقعی جامعه معلولین را پوشش داده است

وی گفت: در شرایط سختی معیشتی و مشکلات امروز جامعه معلولین به هیچ عنوان حذف ردیف اعتباری این قانون منطقی نیست و امیدواریم مجلس آن را تصویب نکند.

فعال حوزه معلولان و توان‌یابان با بیان اینکه عملکرد سازمان بهزیستی در حمایت از جامعه هدف خود ضعیف بوده است، بیان کرد: معلولین با مشکلات اقتصادی و مالی از جمله اشتغال و تجهیزات توانبخشی روبرو هستند.

وی تصریح کرد: حذف ردیف بودجه اجرای «قانون حمایت از حقوق معلولان» در بودجه سال آینده مورد اعتراض جامعه معلولین است و تصویب آن مانع حمایت قانونمند از جامعه معلولین خواهد شد.

موسوی در پایان یادآور شد: معلولان امروز تنها به دنبال حقوق خود هستند و امیدواریم به این حق برسند.

کد خبر 5732604

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۲۲:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۲
      0 0
      تا این دولت و کابینه هستن معلولان یه روز خنده بر لب ندارند غم و غصه مریضی و دردی که داشتن کم بود تشکیل این دولت و حذف این قانون هم دردمان مصاعف شد لاقل بکشنمون و خلاصمون کنن این عرضه را که دارن