۲۵ اسفند ۱۴۰۱، ۱۷:۳۵

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی مطرح کرد؛

ورود شورای فرهنگ عمومی استان مرکزی به تقویت سیمای فرهنگی شهرها

 ورود شورای فرهنگ عمومی استان مرکزی به تقویت سیمای فرهنگی شهرها

اراک- مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی گفت:تقویت سیمای فرهنگی شهرهای استان مرکزی نخستین دستور جلسه شوراهای فرهنگ عمومی در سال آینده خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری مهر، سینا دلشادی در نودودومین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان ساوه اظهار داشت: باید از همه ظرفیت‌های استان برای تقویت سیمای فرهنگی شهرها استفاده کرد و شورای فرهنگ عمومی به عنوان یک مرجع فرادستی در حوزه فرهنگ باید سیاستگذاری و برنامه‌ریزی کند، به عنوان مثال در ماه مبارک رمضان باید به گونه‌ای سیمای فرهنگی شهر طراحی شود که نشان دهد این شهر روزه دار است و حرمت ماه حفظ شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی افزود: در خروجی شورای فرهنگ عمومی کشور سه مسئله مهم و زیربنایی مورد توجه است و هویت و انسجام ملی، سبک زندگی اسلامی و ایرانی، نشاط و عدالت فرهنگی و جامعه، سه موضوع مهم مورد بررسی در شوراهای فرهنگ عمومی است.

وی ادامه داد: براساس این سه مسئله شناختی سه قرارگاه در کشور شکل گرفته است و قرارگاه بازارپردازی صنایع فرهنگی، قرارگاه خانواده و کارگروه زیست عفیفانه و قرارگاه نشاط اجتماعی برای تحقق موضوعاتی که در شورای فرهنگ عمومی به عنوان اولویت‌های فرهنگی مورد بررسی قرار می‌گیرد، فعالیت می‌کنند.

دلشادی اضافه کرد: اولویت‌های استانی شورای فرهنگ عمومی استخراج شده و وجود پیوست فرهنگی در اجرای فعالیت‌ها و تعریف پروژه‌ها، هویت بخشی و سبک زندگی ایرانی و اسلامی نیز سه اولویت مهم شورای فرهنگ عمومی در سال آینده در استان مرکزی است.

وی خاطر نشان کرد: در حوزه هویت بخشی و انسجام ملی توجه به مشاهیر و مفاخر و معرفی ظرفیت‌های فرهنگی استان مدنظر است و تلاش خواهیم کرد توانمندی و پتانسیل‌های فرهنگی استان در تمامی ابعاد را به منصه ظهور برسانیم.

کد خبر 5734999

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha