۳ فروردین ۱۴۰۲، ۱۰:۵۵

آیت الله مدرسی:

ماه مبارک رمضان فرصت بازگشت به سوی خداوند است

ماه مبارک رمضان فرصت بازگشت به سوی خداوند است

آیت الله مدرسی با بیان اینکه ایام ماه مبارک رمضان فرصت مناسب جهت دعا و تضرع است گفت: از هر وسیله ممکن باید بهره ببریم تا به صراط مستقیم قدم بگذاریم.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله سید محمدتقی مدرسی با بیان اینکه ایام ماه مبارک رمضان فرصت مناسب جهت دعا و تضرع است، عنوان کرد: از هر وسیله ممکن باید بهره ببریم تا به صراط مستقیم قدم بگذاریم و از نور هدایت کتاب الهی و کلمات گهربار پیامبر و اهل‌بیت علیهم‌السلام مستفیض شویم.

وی افزود: در این ماه مبارک به ضیافت خداوند رحمان دعوت شدیم و چه چیز بالاتر و مهم‌تر از این دعوت؟ بنابراین لحظات این ماه بزرگ را مغتنم بشماریم و به سوی خیر و پرهیزکاری بشتابیم و از هر آنچه ما را از رحمت الهی دور می‌سازد، اجتناب کنیم. تنها کسانی رستگار می‌شوند که از این ماه مبارک برای آخرت خود اندوخته‌ای به دست آورند و بدا به حال کسانی که این فرصت بزرگ را از دست بدهند.

آیت‌الله مدرسی بر ضرورت پرهیزکاری و دوری از محرمات تأکید کرد و مؤمنین را به توبه فرا خواند و ادامه داد: توبه‌ای بی‌بازگشت که جان‌ها را از پلیدی گناه پاک کند. ماه مبارک رمضان ماه رحمت الهی است، پس در این ماه بر ترک گناه و بازگشت به سوی خدا عزم جدی داشته باشیم.

وی همچنین با بیان اینکه ماه رمضان، بهار قرآن و به تعبیر قرآن ماه نزول قرآن است، گفت: مؤمنین به قرائت و تدبر در آیات قرآن و معانی آن اهتمام بورزند، در سنت‌های الهی تأمل کنند. روایات بسیاری بر تلاوت قرآن در این ماه تأکید دارند و پاداش این تلاوت را چندین برابر روزهای دیگر سال برشمردند.

آیت الله مدرسی در ادامه از مؤمنین خواست ماه مبارک رمضان را فرصتی برای گسترش دوستی و محبت در نظر بگیرند و افزود: کمک به نیازمندان را فراموش نکنیم. پیامبر گرامی اسلام (ص) به انفاق در این ماه و لو با یک خرما تأکید کردند. همچنین صله ارحام را فراموش نکرده و با کنار گذاشتن کینه‌ها و تعصبات، به خویشاوندان خود محبت کنیم و از تفرقه و دوگانگی بپرهیزیم.

کد خبر 5738959

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha