۳ فروردین ۱۴۰۲، ۱۴:۱۹

مدیرکل راه و شهرسازی اردبیل:

۳۳ پروژه بازآفرینی شهری اردبیل در حال اجرا است

۳۳ پروژه بازآفرینی شهری اردبیل در حال اجرا است

اردبیل- مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: ۳۳ پروژه بازآفرینی شهری در مناطق مختلف استان اردبیل در حال اجرا است.

محبوب حیدری در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: این پروژه‌ها با اعتباری بالغ بر ۵۱۰ میلیارد ریال جزو برنامه‌های اجرایی سال گذشته بوده که امیدواریم در سال جاری شاهد تکمیل و بهره برداری تعدادی از این طرح‌ها باشیم.

وی خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۰ نیز ۴۰ میلیارد ریال اعتبار به این حوزه اختصاص یافته بود که مهمترین و شاخص ترین این پروژه‌ها مرمت بازار تاریخی اردبیل است که با ۱۶ میلیارد تومان منابع تأمین شده در حال انجام است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل از پیگیری‌های استاندار اردبیل و نایب رئیس مجلس برای تخصیص این منابع خبر داد و گفت: تأمین و تخصیص ۲ هزار و ۵۰۰ تن قیر رایگان در محلات هدف بازآفرینی شهری و تأمین و تخصیص ۵۰۰ تن قیر رایگان مسکن مهر و طرح نهضت ملی مسکن با تلاش و پیگیری‌های مؤثر انجام شده است.

حیدری پروژه‌های در حال اجرا را نیز در قالب طرح‌های مشارکتی یادآور شد و بیان کرد: مجتمع اکباتان در قالب ۱۹۲ واحد مسکونی و ۲۱ واحد تجاری و خدماتی با پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصد در بزرگراه ولایت در حال اجراست که اعتبار مصوب آن نیز یک هزار و ۱۶۴ میلیون ریال است.

وی با اشاره به ساخت پروژه مجتمع بلور یک در قالب ۲۶ واحد تجاری و ۹ واحد خدماتی گفت: این پروژه‌ها از جمله طرح‌های مشارکتی راه و شهرسازی است که با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال و با پیشرفت فیزیکی ۹۹ درصد در شهرک نیایش تکمیل شده و آماده تحویل است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل ادامه داد: سه پروژه به تعداد ۱۹ واحد تجاری در شهرستان‌های پارس آباد و مشگین شهر اجرا شده و دو پروژه تجاری، خدماتی و مسکونی در مرحله تعیین پیمانکار و آگهی فراخوان برای انتخاب شریک است.

نظارت عالیه ۳۵۰ پروژه با همراهی نظام مهندسی

حیدری اضافه کرد: صدور اولیه مجوز کسب و کار برای اولین بار توسط سامانه پروانه اشتغال «سپامک» به تعداد ۲۱۰ فقره صادر شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل از برگزاری دوره آموزشی خاک – بتن برای اولین بار در سطح کشور برای آزمایشگاه‌های بخش خصوصی خبر داد و تصریح کرد: این دوره تئوری و عملی ۱۶ ساعته با حضور اساتید برگزار شد.

حیدری نظارت عالیه از ۳۵۰ پروژه را در سال گذشته یادآور شد و بیان کرد: کلیات این طرح‌ها با نقشه‌ها و پروانه‌های صادر شده کنترل و مورد پایش قرار گرفته است.

وی گفت: تعداد ۱۶۸ فقره از این ساختمان‌ها به دلیل رعایت نشدن مقررات ملی ساختمان و رفع ایراد به شهرداری و نظام مهندسی معرفی شده تا با متخلفان از طریق شورای انتظامی سازمان نظام مهندسی برخورد شود.

کد خبر 5739115

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha