۳ فروردین ۱۴۰۲، ۱۴:۴۴

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف خراسان جنوبی خبر داد؛

اجرای طرح ضیافت الهی در آرامش بهاری در ۴۷بقعه متبرکه خراسان جنوبی

اجرای طرح ضیافت الهی در آرامش بهاری در ۴۷بقعه متبرکه خراسان جنوبی

بیرجند _ معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: طرح ضیافت الهی در آرامش بهاری در ۴۷ بقعه متبرکه خراسان جنوبی اجرا می‌شود.

حجت الاسلام رحیمی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در قالب اجرای طرح ضیافت الهی در آرامش بهاری در ۴۷ بقعه متبرکه خراسان جنوبی ۳۲ مبلغ دینی حضور یافته‌اند که از این تعداد ۲۰ مبلغ از قم و ۱۲ مبلغ بومی استان هستند.

وی ترتیل خوانی و تفسیر قرآن کریم و پاسخ به سوال‌ها دینی را از جمله برنامه‌های اعلام کرد که در راستای اجرای طرح ضیافت الهی در آرمش بهاری در ۴۷ بقعه متبرکه خراسان جنوبی در ماه مبارک رمضان اجرا می‌شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با بیان اینکه در بعد از ظهر روزهای ماه مبارک رمضان حضور زائران و مسافران نوروزی در بقاع متبرکه استان افزایش می‌یابد، بیان داشت: با کمک خیرین و از محل نیات واقفین از چند روز آینده و در ماه رمضان افطاری‌های ساده در بعضی از بقاع متبرکه آغاز می‌شود.

حجت الاسلام رحیمی عنوان داشت: در شهرستان‌های طبس، فردوس، قائنات و بیرجند موقوفاتی با نیت دادن افطاری و همچنین تلاوت قرآن برای شادی روح اموات در مساجد و یا سر قبر واقف در بعضی از شهرستان‌های خراسان جنوبی از محل نیات واقفین در ماه مبارک رمضان انجام می‌شود.

وی ادامه داد: در میلاد امام حسن مجتبی (ع) و وفات حضرت خدیجه و شب‌های قدر نیز برنامه‌های ویژه این ایام در ۴۷ بقعه متبرکه استان برگزار می‌شود.

وی افزود: در بقاع متبرکه شاخص خراسان جنوبی غرفه‌های کودک و نوجوان ایجاد شده که مبلغان دینی در آنها برنامه‌های برای این گروه سنی اجرا می‌شود.

کد خبر 5739152

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha