۱۰ فروردین ۱۴۰۲، ۱۴:۳۵

در گفتگو با مهر مطرح شد؛

وجود ۱۰ هزار هکتار اراضی شالیزاری در رضوانشهر

وجود ۱۰ هزار هکتار اراضی شالیزاری در رضوانشهر

رضوانشهر- فرماندار رضوانشهر با بیان اینکه رضوانشهر و پره سر دارای ۱۰ هزار هکتار اراضی شالیزاری است، گفت: همه دستگاه‌های شهرستان برای تأمین آب کشاورزی بسیج شوند.

سید نادر صفوی میر محله در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: بخش اعظمی از اقتصاد و معیشت مردم رضوانشهر وابسته به کشاورزی است.

وی با تاکید بر فراهم سازی بسترهای لازم برای تأمین آب کشاورزی، افزود: همه دستگاه‌های شهرستان برای تأمین آب کشاورزی بسیج شوند.

فرماندار رضوانشهر با تاکید بر اینکه چالش‌ها و مشکلات کشاورزی برطرف شود، گفت: دستگاه‌های متولی در خصوص لایروبی انهار، تعمیر، تجهیز و راه اندازی ایستگاه‌های پمپاژ و چاه‌های کشاورزی، آبگیری آب بندان ها اهتمام جدی داشته باشند.

صفوی با تاکید بر تأمین نهاده‌های کشاورزی، بیان کرد: لایروبی ۴ هکتار از آب بندان روستاهای خلیل محله و چنگریان از سوی جهاد کشاورزی شهرستان برای سال جاری در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه رضوانشهر و پره سر دارای ۱۰ هزار هکتار اراضی شالیزاری است، افزود: از این میزان ۸ هزار هکتار به صورت سنتی و از طریق ۵۸ سر دهنه منتهی از رودخانه‌های این شهرستان، آب بندان ها، چاه‌های عمیق و ایستگاه‌های پمپاژ، و ۲ هزار هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان از طریق شبکه‌های آبیاری سد سفید رود آبدهی می‌شود.

کد خبر 5743310

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha