۱۴ فروردین ۱۴۰۲، ۹:۴۳

در یادداشتی عنوان شد؛

«محفل» به خوبی در حال ترویج مضامین قرآنی است

«محفل» به خوبی در حال ترویج مضامین قرآنی است

برنامه‌ای که از سیره علمی و عملی اهل بیت (ع)نشات گرفته ولی متاسفانه گروهی حتی از چنین دستاوردی برای تسویه حساب‌های شخصی خود استفاده می‌کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، «محفل» بزرگ‌ترین پروژه قرآنی صداوسیما است که با فضایی نوآورانه تولید شده و در ماه مبارک رمضان روی آنتن شبکه سه رفت. حامد شاکرنژاد، احمد ابوالقاسمی، حجت الاسلام قاسمیان، رضوان درویش از کشور سوریه و حسنین حلو از کشور عراق، کارشناسان ایرانی و بین المللی برنامه «محفل» هستند و اجرای این برنامه را رسالت بوذری بر عهده دارد.

یکی از فعالان قرآنی در یادداشتی به نقد دیدگاه‌ها پیرامون این برنامه پرداخته است که در ادامه می‌خوانید:

متأسفانه برخی از اهالی رسانه به خود اجازه می‌دهند در همه مسائل ابراز وجود بکنند. نمونه آن هم گروهی که از برنامه قرآنی محفل، شبکه سوم سیما خرده می‌گیرند بدون آنکه در حوزه مسائل دینی کارشناس باشند. برای اولین بار یک برنامه قرآنی در چنین سطحی از رسانه ملی در حال پخش و به خوبی در حال ترویج مضامین قرآنی است. می‌توان گفت به خانه‌ها رنگ و بوی قرآنی به خانه‌ها داده و در حال ترویج گسترده قرآن است.

برنامه‌ای که از سیره علمی و عملی اهل بیت (ع) نشات گرفته ولی متأسفانه گروهی حتی از چنین دستاوردی برای تسویه حساب‌های شخصی خود استفاده می‌کنند.سوالی که اساساً از این گروه باید پرسید این است: تلاش شما برای رد و ساقط کردن این برنامه از اعتبار، آیا کمترین رنگ دینی دارد یا تنها خروجی حب و بغض‌های شماست؟

مگر نه اینکه امیرالمومنین (علیه السلام) فرمودند: آنگاه که مردم مرتکب گناه می‌شوند، خداوند قصد می‌کند که همه اهل زمین را عذاب کند به گونه‌ای که کسی باقی نماند، اما وقتی نظر می‌کند به پیرمردانی که به سوی نماز قدم بر می‌دارند و کودکانی که قرآن می‌آموزند، بر اهل زمین رحم می‌کند.‌مگر نه اینکه در وسایل الشیعه ج ۶، ص ۱۶۸ آمده است: کسی که به فرزندش قرآن بیاموزد، خداوند در روز قیامت تاجی بر سر او می‌نهد و لباس فاخری بر اون می‌پوشاند که مردم مانند آن را ندیده‌اند.

ابن مسعود از پیامبر (ص) روایت می‌کند که حضرت فرمودند: قرآن را بیاموزید و به مردم یاد دهید، واجبات را بیاموزید و به مردم یا دهید زیرا من از میان شما می‌روم و علم و دانش از میان شما رخت برمی بندد و فتنه‌ها پدیدار می‌شود.

عده‌ای این پروژه عظیم و قابل ستایشی که توسط برنامه محفل پیش می‌رود را با دست‌آویز کردن تسلط بیش از اندازه یک جوان بر قرآن و تشبیه آن به «شعبده بازی» می‌کوبند و نمی‌دانند هر علمی که در مقابل ترویج قرآن قامت بگشاید، زمین گیر خواهد شد. کاش حداقل صلاحیت اظهار نظر در این خصوص را داشتید. آن وقت می‌دیدید که به جای انتقاد بی جا، دست سازندگان محفل را باید بوسید.

کد خبر 5745303

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۱۳:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
      1 0
      کفار و مشرکین مکه هم با دیدن و شنیدن اعجازهای قرآن از زبان پیامبر رحمت حضرت محمد صلی الله علیه و آله , نعوذ بالله می گفتند این مرد ساحر و جادوگر است !
    • IR ۱۸:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۴
      0 0
      به تمام عوامل برنامه دست مریزاد میگویم.خداقوت.