۱۹ فروردین ۱۴۰۲، ۱۸:۲۳

عضو کنگره آمریکا:

در صورت حمله چین، نظامیان آمریکا راهی تایوان می‌شوند

در صورت حمله چین، نظامیان آمریکا راهی تایوان می‌شوند

رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا می‌گوید گزینه اعزام نیروی نظامی در صورت حمله چین به تایوان مطرح است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نیویورک پست، رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا در موضع گیری جنجال‌برانگیز از مداخله نظامی این کشور در نبرد احتمالی میان چین و تایوان گفت.

«مایکل مک کال» رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد که در صورت حمله چین به تایوان، آمریکا ممکن است نیروهای نظامی خود را به تایوان اعزام کند.

این نماینده جمهوری‌خواه ایالت تگزاس در مصاحبه با شبکه فاکس نیوز تاکید کرد که اگر چین به تایوان حمله کند، قطعاً این گزینه (اعزام نیروی نظامی) روی میز خواهد بود و این موضوعی خواهد بود که کنگره و مردم آمریکا آن را به بحث خواهند گذاشت.

این عضو کنگره آمریکا، که به همراه هیئتی از کنگره به تایوان سفر کرده، افزود: آیا آنها برای انجام این کار آماده هستند؟ آیا تایوان ارزش این کار را دارد؟ به دلایل زیادی می‌توانم استدلال کنم که اینطور است.

ارتش چین امروز شنبه اعلام کرد که رزمایش ۳ روزه خود را در تنگه تایوان و آب‌های اطراف این جزیره آغاز می‌کند. این رزمایش در پاسخ به دیدار اخیر «تسای اینگ‌ون»، رئیس تایوان با «کوین مک‌کارتی»، رئیس مجلس نمایندگان و ۱۷ سیاست‌مدار آمریکایی دیگر برگزار می‌شود.

پیش از این وزارت خارجه چین اعتراض شدید خود را نسبت به این دیدار اعلام و تأکید کرد که سفر رئیس تایوان به آمریکا و دیدار با مقامات ارشد این کشور، در تضاد با اصل «چین واحد» و تضعیف‌کننده حاکمیت پکن است.

چین، جزیره خودمختار تایوان را بخشی از قلمرو خود می‌داند و همواره بر الحاق صلح‌آمیز این جزیره تاکید و در عین حال اعلام کرده که در صورت لزوم از «قوه قهریه و زور» برای الحاق استفاده خواهد کرد.

کد خبر 5749763

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • مهدی IR ۲۱:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
      2 4
      آمریکا و انگلیس شر مطلق هستند و جانی ترین و وحشی ترین نسل در کره زمین که مثل خون آشام عمل میکنند.خودشون دنیا رو به انبار مهمات تبدیل کردند و باعث تمام جنگهای کره زمین هستند.رژیمهای جعلی میسازند و فرزند نامشروع صهیونیستی را که سگ بدون قلاده آنهاست در خاورمیانه گذاشتند برای ایجاد تفرقه بین مسلمانها.
    • نجیب IR ۱۹:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۳
      0 0
      لعنت بر تمام ابر قذرتهای استعمارگر به امید جنگ جهانی سوم با تمام قدرت...