۱۹ فروردین ۱۴۰۲، ۲۰:۱۶

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی سمنان خبر داد؛

برخورد با چرای بدون مجوز در استان سمنان/مراقبت از انفال در اولویت

برخورد با چرای بدون مجوز در استان سمنان/مراقبت از انفال در اولویت

سمنان- فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی سمنان از برخورد با چرای غیرمجاز دام در مراتع استان خبر داد و گفت: ۱۰ بلوک دام که به‌طور غیر مجاز وارد مراتع قشلاقی شدند، شناسایی شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ علیرضا ابوطالبی بعد از ظهر شنبه در جمع خبرنگاران به میزبانی منابع طبیعی سمنان با بیان اینکه در ۱۵ روز ابتدای سال جاری ۱۰ بلوک دام که به طور غیر مجاز وارد مراتع قشلاقی استان شدند، شناسایی شده است، تاکید کرد: این دام‌ها در دو شهرستان شاهرود و میامی که در حال تعلیف غیر مجاز بودند که پرونده برای برخورد قانونی با آنها ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه در این بازه زمانی همچنین گشت‌های سیار یگان حفاظت منابع طبیعی استان سمنان در عرصه‌ها اقدام به توقیف و برگرداندن بیش از ۲۸ دستگاه کامیون و کامیونت حامل دام که قصد تخلیه در مراتع قشلاقی را به طور غیر مجاز داشته‌اند را کرده است، گفت: در راستای کنترل دام و جلوگیری از کوچ زود هنگام ایست‌های بازرسی صورت گرفته است.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی سمنان با اشاره به برخورد با چرای بدون مجوز در استان بیان کرد: مراقبت از انفال در اولویت یگان حفاظت قرار دارد.

ابوطالبی با بیان اینکه در کنار گشت‌ها برگزاری کلاس آموزشی و توجیه‌کردن دامداران نسبت به پیامدها و مشکلات کوچ زود هنگام در مراتع ییلاقی، نیز در دستور کار قرار دارد، بیان کرد: اضافه‌کردن اکیپ‌ها در ورودی‌ها و گلوگاه‌های استان سمنان از دیگر اقدامات است.

وی هماهنگی با دادستان و سایر مقامات قضائی و جلب همکاری نیروی انتظامی برای پشتیبانی کامل از این برنامه‌ها را ضروری دانست و گفت: مدیریت چرای دام و همچنین جلوگیری از ورود زود هنگام به مراتع استان به منظور حفظ پوشش گیاهی و جلوگیری از تخریب مراتع اهمیت دارد.

کد خبر 5749854

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha