۲۳ فروردین ۱۴۰۲، ۱۱:۱۳

در گفتگو با مهر مطرح شد؛

نظارت بهداشتی بر توزیع ۵۴ تن گوشت گرم و منجمد مرغ در گرمه

نظارت بهداشتی بر توزیع ۵۴ تن گوشت گرم و منجمد مرغ در گرمه

گرمه - رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان گرمه با اشاره به تشدید نظارت‌های بهداشتی در ماه مبارک رمضان گفت: ۵۴ تن گوشت مرغ تازه و منجمد با نظارت دامپزشکی دامپزشکی گرمه روانه بازار مصرف شده است.

حسن کامکار در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اجرای طرح تشدید نظارت بهداشتی بر تولید و عرضه محصولات فرآورده‌های دامی طی ماه مبارک رمضان اظهار کرد: با توجه به افزایش تقاضای مصرف فرآورده‌های خام دامی در ماه مبارک رمضان، طرح تشدید نظارت بهداشتی بر تولید و عرضه این محصولات و افزایش امنیت غذایی جامعه در سطح کشتارگاه دام شهرستان، خودروهای سردخانه دار دارای کد بهداشتی، رستوران‌های بین راهی بویژه رستوران و جگرکی های واقع در دو راهی دشت و مراکز عرضه در سطح شهرستان به صورت فعال در ماه مبارک رمضان اجرا می‌شود.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان گرمه گفت: اکیپ‌های ثابت و سیار نظارت این شبکه از ابتدای ماه مبارک رمضان تعداد ۱۲۵ مورد بازدید از مراکز عرضه و رستوران‌ها و جگرکی های سطح شهرستان انجام داده‌اند که مقدار ۶۶ کیلوگرم فرآورده خام دامی غیر قابل مصرف انسانی ضبط و معدوم و تعداد ۱۱ مورد تذکر و اخطار کتبی برای متخلفین صادر شده است.

وی افزود: در همین مدت با نظارت روزانه بازرس بهداشتی کشتارگاه، بر کشتار تعداد ۲۵۵ رأس دام سبک و سنگین در کشتارگاه دام شهرستان، مقدار بیش از ۱۰ تن گوشت قرمز سالم استحصال و سه لاشه گوسفندی به وزن ۷۵ کیلوگرم و ۱۵۷ کیلوگرم آلایش خوراکی غیر قابل مصرف در محل کشتارگاه ضبط و معدوم شد.

کامکار در انتها خاطرنشان کرد: با نظارت بهداشتی دامپزشکی بر ۳۲ محموله گوشت مرغ ورودی به شهرستان، از ابتدای ماه مبارک رمضان مقدار ۵۴ تن گوشت مرغ تازه و منجمد روانه بازار مصرف شده است.

کد خبر 5753065

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha