۲۳ فروردین ۱۴۰۲، ۱۷:۴۲

به همت یک کانون فرهنگی؛

هیچ مورد طلاقی در شهرک روستایی امام رضا شیروان وجود ندارد

هیچ مورد طلاقی در شهرک روستایی امام رضا شیروان وجود ندارد

بجنورد- مدیر کانون فرهنگی حضرت امیرالمومنین (ع) شهرک روستایی امام رضا شیروان گفت: انس با قرآن و سبک زندگی قرآنی که محور اقدامات این کانون بوده سبب شده هیچ طلاقی در این منطقه ثبت نشده باشد.

خدیجه صحرایی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: آموزش و انس با قرآن و سبک زندگی قرآنی را اولویت فعالیت‌های این کانون در شهرک روستایی امام رضا (ع) شیروان انجام شده است.

مدیر کانون فرهنگی حضرت امیرالمومنین (ع) شهرک روستایی امام رضا شیروان ادامه داد: تمسک جویی به قرآن سبب شده تا شاهد تحکیم بنیان خانواده و عدم وقوع طلاق در این منطقه باشیم.

وی افزود: قرآن را محور همه فعالیت‌های فرهنگی این منطقه قرار دادیم و شاهد نتایج ارزنده آن هستیم.

صحرایی ادامه داد: نیازهای فرهنگی این منطقه روستایی و مرزی، برنامه‌ها را به سمت مسجد و تأسی به قرآن سوق داد؛ ابتدا از دورهمی های ساده روخوانی و روان خوانی قرآن شروع کردیم و پس از آن با استقبال اهالی جلسات آموزشی مستمر تشکیل و برگزار شد و همچنان ادامه دارد.

این فعال فرهنگی تاکید داشت: در چند سال اخیر تلاش کردیم زمینه آشنایی با آموزه‌های قرآنی و ترویج سبک زندگی اسلامی مورد توجه قرار گیرد و با برگزاری جلسات و نشست‌های دورهمی و محافل قرآنی صفات ارزشمند و سازنده اخلاقی همچون صبر، قناعت، مناعت طبع و… در قالب مهارت‌های زندگی بازگو و تشریح شود.

وی توجه به نقش مادری و تربیت فرزندان و نقش تأثیرگذار زنان با تبیین موضوع عفاف و حجاب در ادامه از دیگر موارد قابل تاکید و فرهنگی این کانون و برنامه‌های مسجدی اجرا شده این منطقه، نام برد.

صحرایی اذعان کرد: در این روستا با وجود اینکه یکی از مناطق مرزی، محروم و روستایی است اما انس با قرآن سبب شده تا شاهد مسئولیت پذیری و تحکیم بنیان خانواده باشیم به طوری که خوشبختانه می‌توان گفت هیچ طلاقی را شاهد نبودیم.

وی همراهی فعالان فرهنگی روستا و افراد تأثیرگذار را در توجه به فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی، مزید بر علت دانست و افزود: در ماه مبارک رمضان نیز علاوه بر برگزاری جلسات جز خوانی و روخوانی قرآن، به همت خیرین سفره ساده افطاری در مسجد گسترده می‌شود و از اهالی و روزه داران در مسجد پذیرایی می‌شود.

کد خبر 5753292

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha