۲۵ فروردین ۱۴۰۲، ۱:۵۳

استقبال عراق از مصالحه ریاض - دمشق

استقبال عراق از مصالحه ریاض - دمشق

وزارت خارجه عراق در بیانیه‌ای با حمایت از نزدیکی مناسبات سیاسی عربستان و سوریه، تأکید کرد که از هر گونه تلاشی برای حل بحران سوریه حمایت می‌کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، پایگاه خبری «المعلومه» عراق پنجشنبه شب با اشاره به از سرگیری روابط دیپلماتیک میان دمشق و ریاض از بیانیه وزارت خارجه عراق در استقبال از مصالحه میان دو کشور خبر داد.

بر پایه این گزارش، وزارت خارجه عراق در بیانیه روز گذشته خود اعلام کرد «بغداد امیدوار است که تلاش‌های سعودی و سوریه باعث افزایش همبستگی فیما بین دو کشور شود و به سود فعالیت‌های کشورهای عربی بینجامد.»

در این بیانیه آمده است «عراق از هر گونه تلاشی برای حل بحران سوریه حمایت می‌کند و با قدرت حامی پایان بحران سوریه از طرق مسالمت‌آمیز است.»

این بیانیه می‌افزاید «ما آماده هستیم که با کشورهای جهان در مسیر بازگشت سوریه به محیط عربی هماهنگی ایجاد کنیم و از هیچ تلاشی در راستای پایان یافتن بحران‌های منطقه، دریغ نخواهیم کرد.»

«فیصل المقداد» وزیر خارجه سوریه عصر چهارشنبه (روز گذشته) وارد عربستان سعودی شد. به دنبال این سفر، دو طرف از توافق برای از سرگیری خدمات کنسولی و پروازها میان دو کشور خبر دادند.»

ریاض و دمشق پنج شنبه شب در پایان سفر وزیر خارجه سوریه به جده، با انتشار بیانیه‌ای از توافق برای آغاز پرواز میان پایتخت‌های دو کشور و همچنین ازسرگیری خدمات کنسولی پس از سال‌ها قطع روابط خبر دادند.

این اولین سفر وزیر خارجه سوریه به عربستان سعودی از سال ۲۰۱۲ تاکنون بود. عربستان سعودی در ماه مارس سال ۲۰۱۲ سفارت خود در دمشق را تعطیل و روابط دیپلماتیک با دولت سوریه را قطع کرد.

پیش از این خبرگزاری «اسپوتنیک» گزارش داده بود که پس از ده سال قطع رابطه، عربستان سعودی قصد دارد کنسولگری خود را در دمشق بازگشایی کند

کد خبر 5754178

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha