۲۹ فروردین ۱۴۰۲، ۲۳:۵۳

رئیس کل دادگستری استان یزد خبر داد؛

سازش ۹۶ درصدی در شوراهای حل اختلاف صلحی در زندان‌های استان یزد

سازش ۹۶ درصدی در شوراهای حل اختلاف صلحی در زندان‌های استان یزد

یزد- رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: با تلاش شعب صلحی شوراهای حل اختلاف مستقر در زندان، ۹۶ درصد از پرونده‌های ارجاعی به این شعب به صلح و سازش منتهی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، غلامعلی دهشیری در نشست ستاد صبر استان یزد اظهار داشت: یک هزار ۴۷۶ فقره پرونده به این شعب صلحی ارجاع شده است که یک ۴۳۳ فقره منتهی با سازش شده است.

وی با اشاره به انجام بیش از ۴ هزار ملاقات مقامات قضایی با مددجویان زندانی افزود: به طور قطع ملاقات‌های چهره به چهره مقامات قضایی با مددجویان زندانی موجب گره گشایی از مشکلات زندانیان و تسریع در حل مشکلات آنان و چه بسا آزادی آنان منجر می شود.

رئیس کل دادگستری استان یزد، تلاش‌های ستاد دیه استان را قابل تحسین ارزیابی کرد و بیان داشت: در حال حاضر هیچ زندانی مرتبط با تصادفات و دیه در زندان های استان یزد حضور ندارد و تاکنون زمینه آزادی ۱۶۳ نفر از محکومان مالی جرائم غیر عمد با استفاده از زمینه های مورد پذیرش قانونی و کمک‌های خیران فراهم شده است.

وی از حضور ۷۵ نفر زندانی واجد شرایط در زندان خبر داد و اظهار داشت: امید است با کمک خیران و مساعدت شکات در اخذ رضایت، زمینه آزادی این ۷۵ نفر نیز از زندان فراهم شود.

دهشیری از رشد هشت درصدی کمک‌های مردمی در جشن‌های گلریزان سال جاری خبر داد و تصریح کرد:‌ خوشبختانه جمع آوری کمک های مردمی از طریق جشن های گلریزان در سال جاری تا بدین جای کار نسبت به سال گذشته هشت درصد رشد داشته و با برگزاری جشن در سایر شهرهای باقی مانده، بدون تردید رقم رشد باز هم افزایش خواهد یافت.

وی، روحیه خیرمندی مردم متدین استان یزد را قابل تقدیر دانست و بیان داشت: در موضوع مشارکت مردم در امور خیر در زمینه های مختلف باید روحیه تدین، نوع دوستی، مهربانی و همیاری این مردم را ستود.

کد خبر 5758819

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha