۳۰ فروردین ۱۴۰۲، ۱۷:۴۶

نماینده بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس:

کمبود فضای آموزشی در بوشهر رفع شود

کمبود فضای آموزشی در بوشهر رفع شود

بوشهر- نماینده بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی گفت: انتظار می‌رود با تلاش و مشارکت همگانی، کمبود فضای آموزشی در بوشهر رفع شود.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالکریم جمیری بعد از ظهر چهارشنبه در کارگروه رفع موانع و مشکلات توسعه فضای آموزشی شهرستان بوشهر تحصیل رایگان و برخورداری از امکانات یکسان تحصیلی برای دانش آموزان را مهم دانست و اظهار داشت: یکی از نقاطی که موضوع آموزش و پرورش در آن مظلوم واقع شده شهرستان بوشهر است به طوری که در حال حاضر با کمبود فضای آموزشی مواجه هستیم.

وی افزود: در کنار توسعه بندر بوشهر پیش‌بینی افزایش فضای آموزشی نشده و در مناطقی مانند تنگک یک مدرسه شش کلاسه ابتدایی وجود دارد که مطابق نیاز روستاهای قدیم است.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم با تاکید بر استفاده از تمام ظرفیت‌های تأمین منابع مالی برای گسترش فضای آموزشی شهرستان بوشهر، بیان داشت: با وجود تعداد قابل توجهی از دانش آموزان اتباع خارجی در شهرستان بوشهر، پیگیری می‌شود تا بخش از هزینه گسترش فضای آموزشی توسط اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی تأمین شود.

وی افزود: همچنین آمار دانش آموزان غیربومی در استان بالا است و بنابراین وزارت نفت و سازمان انرژی اتمی نیز باید به مسئولیت اجتماعی خود متعهد باشند.

شهرستان بوشهر بیش از ۶ هزار و ۳۰۰ دانش آموز دارد که به علت محرومیت از اعتبارات محرومیت‌زدایی و تمایل خیرین مدرسه ساز به مدرسه سازی در خارج از مرکز استان، با کمبود فضای آموزشی و تعداد زیاد کلاس‌های فرسوده مواجه است.

طبق بررسی‌های صورت گرفته توسط مدیر آموزش و پرورش شهرستان بوشهر چغادک، جزیره شیف، مناطق جنوبی شهر بوشهر با کمبود شدید فضای آموزشی روبرو هستند.

کد خبر 5759627

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha