۵ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۵:۳۹

با همکاری مرکز رسانه‌ای شیرازه؛

پویش کتابخوانی «قصه‌های شیرین دلستان و گلستان» آغاز شد

پویش کتابخوانی «قصه‌های شیرین دلستان و گلستان» آغاز شد

نوزدهمین پویش کتابخوانی پویا با محوریت کتاب «قصه های شیرین دلستان و گلستان» نوشته محمد حمزه زاده از امروز سه‌شنبه ۵ اردیبهشت با همکاری مرکز رسانه‌ای شیرازه و انتشارات هزاربرگ آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، نوزدهمین پویش کتابخوانی پویا با محوریت کتاب «قصه های شیرین دلستان و گلستان» نوشته محمد حمزه زاده از امروز سه‌شنبه ۵ اردیبهشت با همکاری مرکز رسانه‌ای شیرازه و انتشارات هزاربرگ آغاز شد.

مجموعه «قصه‌های شیرین دلستان و گلستان» نتیجه دغدغه نویسنده و سال‌ها تجربه نویسندگی است. با دیدن عنوان کتاب شاید گمان کنید این مجموعه مثل بسیاری مجموعه‌های دیگر بازنویسی حکایت‌های قدیمی برای نسل جدید است. گرچه ریشه همه این داستان‌ها به فرهنگ کهن ایران و اسلام باز می‌گردد؛ اما تمام داستان‌ها تازه و جدید هستند. ماجراهای این پنج جلد در دو روستای دلستان و گلستان می‌گذرد.

مردم دلستان به کار کوزه گری مشغول هستند. کوزه‌هایی که آوازه‌شان در همه جهان پیچیده و مردم گلستان هم توی کار دارو گیاهی هستند. زبان داستان‌ها ساده و متناسب کودکان پنجم و ششم دبستان است. نویسنده تلاش کرده محتوای داستان‌ها با الهام از افسانه‌های ایرانی و شرقی هستند. حالا این مجموعه در پنج جلد به قلم آقای محمد حمزه‌زاده با تصویرگری‌های چشم‌نواز حسن عامه‌کن منتشر شده و کودکان شما می‌توانند داستان‌های کوتاه و شیرین این دو سرزمین را بخوانند.

این مجموعه شامل آثاری از جمله خطری برای جمال؛ چوپان و پلیس؛ پناهگاه آهو؛ راز درخت شاه توت؛ دزدان گنج است.

این دوره از پویش همراه با ۲۰۰ میلیون ریال جوایز نقدی است.

کد خبر 5763177

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha