۵ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۸:۳۰

نماینده گرمی و انگوت در گرمی:

سیل ۱۰۰۰ میلیارد تومان خسارت به انگوت وارد کرده است

سیل ۱۰۰۰ میلیارد تومان خسارت به انگوت وارد کرده است

انگوت- نماینده مردم شهرستان‌های گرمی و انگوت در مجلس شورای اسلامی گفت: سیل اخیر در شهرستان انگوت بیش از یک‌هزار میلیارد تومان به اراضی کشاورزی، باغات و دام این منطقه خسارت وارد کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، ولی اسماعیلی عصر سه‌شنبه که به همراه تعدادی از مدیران دستگاه‌های خدمات‌رسان استان از مناطق سیل‌زده شهرستان انگوت بازدید می‌کرد، افزود: قرار شد تا جهاد کشاورزی و صندوق بیمه محصولات کشاورزی ارزیابی نهایی خود را از میزان خسارت انجام داده و در ۲ شهرستان انگوت و گرمی پرداخت غرامت از طریق صندوق بیمه محصولات کشاورزی و ستاد مدیریت بحران انجام شود.

وی اظهار کرد: از طریق مسئولان کشوری به ویژه بنیاد مسکن، نوسازی واحدهای مسکونی روستایی خسارت دیده را پیگیری خواهیم کرد تا ۷۲ واحد مسکن دچار خسارت در «زیوه، قره‌خانلو» و سایر مناطق شهرستان انگوت ترمیم و بازسازی شود.

نماینده مردم شهرستان‌های گرمی و انگوت در مجلس شورای اسلامی ضرورت احداث دیوار حائل و پل ورودی را در این مناطق یادآور شد و تصریح کرد: اجرای طرح هادی بسیار مهم و ضروری است و انتظار می‌رود در کوتاه‌ترین زمان در «زیوه، قره‌خانلو» و سایر شهرها و روستاهای انگوت و گرمی این طرح‌ها اجرایی و عملیاتی شود.

اسماعیلی گفت: ۴۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی و ۶۰۰ هکتار باغات شهرستان انگوت خسارت دیدند و در کنار آن به تأسیسات دامی نیز خسارت عمده‌ای وارد شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: تلاش مسئولان اجرایی استان بر این است تا بخش عظیمی از این خسارت را جبران کرده و فرصت و زمینه بهره‌گیری بیشتر از فضای فراهم شده در جبران خسارت را برای حادثه‌دیدگان مهیا کنند.

اسماعیلی اضافه کرد: با برگزاری نشست اضطراری در وزارت جهاد کشاورزی و وزارت کشور، پیگیری‌های لازم را انجام خواهیم داد تا به سیل‌زدگان در انگوت و گرمی خدمات‌رسانی سریع‌تر و بهتر انجام شود.

وی بیان کرد: مسئولان کشوری باید در کنار جبران خسارت و پرداخت غرامت به حادثه‌دیدگان بیش از گذشته فعالیت‌های عمرانی و آبادانی را در این شهرستان‌ها سرعت بدهند تا در آینده شاهد تکرار چنین حوادث ناگوار در منطقه نباشیم.

نماینده مردم شهرستان‌های گرمی و انگوت در مجلس شورای اسلامی ضرورت اجرای طرح‌های آبخیزداری را در منطقه یادآور شد و ادامه داد: اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری باید مناطق سیل‌خیز را در این شهرستان شناسایی و نسبت به اجرای بندهای تأخیری اقدامات مؤثر را در کوتاه‌ترین زمان انجام دهند.

کد خبر 5763379

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha