۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۴:۰۴

معاون کمیته امداد استان قزوین:

عمده مددجویان تحت حمایت کمیته امداد زنان سرپرست خانوار هستند

عمده مددجویان تحت حمایت کمیته امداد زنان سرپرست خانوار هستند

قزوین- معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان قزوین گفت: بخش قابل توجهی از مددجویان تحت حمایت کمیته امداد را زنان سرپرست خانوار تشکیل می‌دهند.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی اصغر کشاورز حسین آبادی بیان کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) وظیفه و رسالتش خدمت به نیازمندان است که در این میان توانمندسازی آنها یک اولویت جدی است.

وی ادامه داد: ولی این خدمت بر اساس اصل اساسی کرامت انسانی است از این رو باید کاری کنیم تا رابطه اقتصادی مددجو با دیگران قطع شود که لازمه این کار اشتغال زایی است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان قزوین اضافه کرد: نیازمندی و محرومیت امری ابدی نیست بلکه مشکلی است که به صورت مقطعی ممکن است برای هر کسی پیش آید ولی لازم است این مشکل و نقصان مدیریت شود.

وی افزود: وقتی کسی که نیازمند است و به شرایط عادی بازگردد بستر رشد او در ابعاد مختلف فراهم می‌شود از این رو کمیته امداد امام خمینی (ره) با ایجاد اشتغال به مددجو این اعتماد به نفس را می‌دهد که او نیز دارای توانایی است و اگر مشکلی در زندگی پیش آمده به معنای فراموشی این مشکلات نیست.

کشاورز با اشاره به شرایط خانواده‌های تحت حمایت این نهاد گفت: بخش قابل توجهی از مددجویان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) را زنان سرپرست خانوار تشکیل می‌دهند و یکی از ظرفیت‌های این نهاد در اشتغال زایی، اشتغال خانگی است.

وی تصریح کرد: اشتغال خانگی مزایای مختلفی دارد یکی از مزایای اشتغال خانگی امکان کار در ساعت‌های مختلف فراغت از کار خانه است از طرفی دور نبودن از خانه و فرزندان یکی از آسیب‌هایی است که با اشتغال خانگی رفع می‌شود.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان قزوین خاطرنشان کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) بستر اشتغال زایی را برای نیازمندان فراهم کرده است و استفاده از این بستر نیازمند همت مددجویان است تا زندگی آنها را به شرایط عادی بازگرداند.

وی یادآورشد: آموزش و مهارت آموزی رویکردی است که در زمینه ارتقای زندگی اجتماعی و اقتصادی مددجو پیگیری می‌کنیم تا بتوانیم در بستر شایسته، استقلال معیشتی مددجو را فراهم کنیم.

کد خبر 5770306

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha