۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۸:۲۰

در سالروز تأسیس جنبش «عصائب اهل الحق»؛

الخزعلی: بیش از ۵ هزار عملیات علیه آمریکایی‌ها انجام داده‌ایم

الخزعلی: بیش از ۵ هزار عملیات علیه آمریکایی‌ها انجام داده‌ایم

دبیرکل جنبش عصائب اهل الحق عراق از انجام بیش از پنج هزار عملیات از سوی نیروهای این جنبش علیه اشغالگران آمریکایی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از العهد، «قیس الخزعلی» دبیرکل جنبش «عصائب اهل الحق» عراق در سخنرانی خود به مناسبت بیستمین سالگرد تأسیس این جنبش تاکید کرد: تعداد ما در ابتدای تأسیس جنبش عصائب اهل الحق کم بود و سلاح‌های معدودی در اختیار داشتیم اما در مسیر حق قدم برداشتیم. جوانانی که عضو این جنبش شدند کسانی بودند که از سوی خداوند هدایت شدند به طوری که قهرمانان ما، بیش از پنج هزار عملیات علیه اشغالگران آمریکایی انجام دادند.

وی در ادامه افزود: این جنبش عملاً بنا به مبانی عقیدتی و تکلیف شرعی که بر دوش ما بود، تأسیس شد.

الخزعلی اضافه کرد: درگیری دوم ما با تروریست‌های مستقر در سوریه بود؛ آنها قصد داشتند حرم حضرت زینب (س) را تخریب کنند اما قهرمانان مقاومت مانع آن شدند.

وی تاکید کرد: زمانیکه تکفیری‌ها قصد تخریب حرم های مقدس در عراق را داشتند، نیروهای مقاومت قبل از صدور فتوای دفاع از این حرم‌ها، برای ورود به میدان با یکدیگر مسابقه می‌دادند.

الخزعلی تصریح کرد: این نیروها، ضامن امنیت عراق و ملت این کشور به شمار می‌روند و ما همچنان آماده‌ایم و در صف نخست قرار داریم.

وی اضافه کرد: هدف نخست جنبش عصائب اهل الحق، موفقیت حاکمیت و نهادهای وابسته به آن و محافظت از هویت این کشور مذهبی و فرهنگی است.

دبیرکل جنبش عصائب اهل الحق خاطر نشان کرد: امت ما امروزه تمام ملزومات حرکت در این مسیر و تحقق اهداف خود را در اختیار دارد و ما بخشی از روند سیاسی در عراق به شمار می‌رویم.

کد خبر 5773066

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha