۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۱:۴۰

تخریب مدرسه ۶۰ دانش‌آموز فلسطینی در بیت‌لحم+ فیلم

تخریب مدرسه ۶۰ دانش‌آموز فلسطینی در بیت‌لحم+ فیلم

نظامیان صهیونیست صبح امروز با یورش به بیت‌لحم، یک مدرسه فلسطینی را تخریب کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رسانه‌های فلسطینی، نظامیان صهیونیست امروز یکشنبه مدرسه فلسطینی «التحدی» (مبارزه طلبی) را در شهرک بیت تعمر در شرق بیت‌لحم تخریب کردند.

منابع محلی از درگیری فلسطینیان با اشغالگران صهیونیست و زخمی شدن پنج نفر در این منطقه خبر دادند.

در همین رابطه، وزارت آموزش و پرورش فلسطین با صدور بیانیه‎ای اقدام رژیم صهیونیستی در تخریب این مدرسه را جنایتی مبتنی بر اشغالگری توصیف کرد.

در این بیانیه‌ آمده است: این اقدام اشغالگران باعث شد که دانش‌آموزان فلسطینی برخلاف دیگر دانش‌آموزان در نقاط مختلف جهان، از تحصیل رایگان، امن و پایدار محروم شوند.

این وزارتخانه خاطرنشان کرد که این جنایت شنیع در چارچوب جنایات مستمر اشغالگران علیه بخش آموزشی و هدف قرار دادن کودکان، دانش‌آموزان، کادر آموزشی و مؤسسات آموزشی فلسطینی بدون توجه به کنوانسیون‌ها، هنجارها و قوانین بین‌المللی است.

وزارت آموزش و پرورش فلسطین از نهادها و سازمان‌های بین‌المللی، حقوق بشری و رسانه‌ای خواست که به مسئولیت‌های خود را در قبال تشدید اقدام ضدحقوق بشر اشغالگران عمل کرده و در راستای افشای آن در همه مجامع و زمینه‌ها تلاش کنند.

این وزارتخانه با تاکید بر لزوم حمایت از دانش‌آموزان و دانشجویان فلسطینی در برابر تشدید تجاوزات رژیم صهیونیستی، تاکید کرد: حق تحصیل باید برای همه دانش‌آموزان و دانشجویان بدون تبعیض فراهم شود.

گفتنی است در مدرسه التحدی در شرق بیت‌لحم پایه های اول تا چهارم درس می‌خوانند و شمار دانش‌آموزان آن ۶۰ نفر است.

کد خبر 5773342

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha