۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۰:۱۳

معاون استاندار اردبیل خبر داد؛

افزایش ۲۰ درصدی صادرات اردبیل در سال‌جاری

افزایش ۲۰ درصدی صادرات اردبیل در سال‌جاری

اردبیل- معاون امور اقتصادی استاندار اردبیل گفت: امسال با همراهی واحدهای تولیدی در استان اردبیل، رشد ۲۰ درصدی صادرات را نسبت به سال گذشته شاهد خواهیم بود.

یاسر عبداللهی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: با پایان نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران که استان اردبیل در قالب سه غرفه شرکت کرده بود، تلاش شد تا توانمندی‌های استان اردبیل در عرصه‌های مختلف اعم از کشاورزی، صنعت، تجارت و گردشگری برای سرمایه‌گذاران و کارآفرینان داخلی و خارجی معرفی شود.

وی تصریح کرد: ۲ تولیدکننده از استان اردبیل در حوزه محصولات چوبی، ام. دی. اف و همچنین صنایع الکترونیکی در این نمایشگاه حاضر شده بودند تا به عنوان تولیدکنندگان موفق این استان محصولات متنوع و با کیفیت خود را عرضه کنند.

معاون امور اقتصادی استاندار اردبیل گفت: ما تلاش کردیم در مدت برگزاری این نمایشگاه که ۷۵۰ شرکت داخلی و ۷۰ شرکت خارجی حضور داشتند در غرفه استان اردبیل در ابعاد مختلف قابلیت‌های استان و مشوق‌های سرمایه‌گذاری را که به زبان‌های خارجی ترجمه شده بود، برای فعالان اقتصادی داخلی و خارجی عرضه کنیم تا امکان جذب سرمایه‌گذاران در ابعاد مختلف فراهم آید.

عبداللهی افزود: در چند مورد پیگیری‌ها و تلاش‌های مؤثر ما در جذب کارآفرینان و سرمایه‌گذاران منجر به عقد تفاهمنامه همکاری اقتصادی و سرمایه‌گذاری شد که امسال همزمان با رویداد ۲۰۲۳ شاهد بهره‌مندی از این ظرفیت در سطح استان خواهیم بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: امیدواریم با همکاری رایزنان اقتصادی سفارتخانه‌های مختلف زمینه و فرصتی خوب برای صاحبان سرمایه در کشورهای خارجی فراهم شود تا استان اردبیل را به عنوان مقصد سرمایه‌گذاری و ایجاد فرصت‌های اشتغال انتخاب کنند.

معاون امور اقتصادی استاندار اردبیل اضافه کرد: همه فعالان حوزه اقتصادی از اتاق بازرگانی گرفته تا سازمان امور اقتصادی و دارایی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، صنعت، معدن و تجارت و سایر بخش‌ها تلاش کردند تا نمودی شایسته از توانمندی‌های استان اردبیل را در این نمایشگاه به نظاره بنشینیم.

کد خبر 5777730

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha