۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۳:۵۷

امام جمعه ساوه:

جهاد تبیین راه مقابله با تهاجم فرهنگی و جنگ ترکیبی دشمنان است

جهاد تبیین راه مقابله با تهاجم فرهنگی و جنگ ترکیبی دشمنان است

ساوه- امام جمعه ساوه گفت: جهاد تبیین راه مقابله با تهاجم فرهنگی و جنگ ترکیبی دشمنان است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام جعفر رحیمی در خطبه های نمازجمعه امروز ساوه با توجه به دغدغه معظم انقلاب در بحث تهاجم فرهنگی اظهار داشت: «تهاجم فرهنگی مثل خودِ کار فرهنگی، اقدامِ آرام و بی‌سر و صدایی است مثل آن دزدی که از او پرسیدند چه می‌کنی؟ گفت دُهُل می‌زنم. گفتند پس صدایش کو؟ گفت فردا صدایش در می‌آید. درست مثل کاری که در آندلس شد».

وی افزود: کار و ابتکار دو مؤلفه مهم در مقابله با تهاجم فرهنگی است؛ باید کار ابتکاری کنیم. موضع اثباتی، تهاجمی و حرکت صحیح باید داشته باشیم. در مقابل فرهنگ مهاجم، بدترین، زشت‌ترین و خسارت‌بارترین کار، انفعال است. منفعل شدن و پذیرفتن تهاجم دشمن، خطایی است، که باید از آن پرهیز کرد.

رحیمی با اشاره به قضایای آندلس و عبرت‌های آن گفت: با نیم نگاهی به تمدن پر شکوه اندلس، این سئوال در اذهان نقش می‌بندد که چرا اندلس از اوج قدرت، عظمت و شکوه به حضیض ذلت و خواری کشیده شد و به خاک سیاه نشست؟

وی، اختلاف و فساد اخلاقی را مهم‌ترین علل اضمحلال حاکمیت مسلمانان در اندلس دانست و گفت: آیا نباید هوشیار باشیم؟ آیا تاریخ تکرار نمی‌شود؟ آیا نباید از تاریخ اندلس عبرت آموخت؟

رحیمی به سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) اشاره کرده و گفت: امام صادق (ع) طلایه‌دار مصباح فروزان ولایت و ستاره تابناک امامت و احیاگر مذهب تشیع و حیات بخش مکتب راستین اسلام و راهنما و هدایتگر طریق شیعیان است.

امام جمعه ساوه تصریح کرد: از نظر امام صادق (ع)، رابطه مطلوب پیروان آن حضرت با خدای متعال باید دارای ویژگی‌هایی از جمله توجه مدام به جایگاه و مقام و منزلت خداوندی، اهتمام به اوامر الهی و دوری جستن از آنچه خداوند آن را ناپسند می‌داند به دور از برداشت‌های شخصی، رضایت داشتن به تقدیر الهی و معیار قرار دادن پیامبر (ع) و اهل بیت او (ع) و مداومت بر ذکر خدا، دعا و عبادات باشد.

وی افزود: امام صادق (ع) رابطه مطلوب شیعیان خود با دیگر شهروندان را تابع ویژگی‌هایی از جمله رعایت همه موازین اخلاقی در برخوردهای اجتماعی مانند حیا، وقار، خوش‌رفتاری و دوری جستن از دشمنی نورزیدن، دشنام، فخرفروشی، حسد می دانستند.

کد خبر 5777941

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha