۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۸:۱۳

معاون فرهنگی وزارت بهداشت خبر داد؛

تشکیل شورای فرهنگی و قرآنی در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی

تشکیل شورای فرهنگی و قرآنی در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی

ساری- معاون فرهنگی وزارت بهداشت، درمان و علوم پزشکی از تشکیل شورای فرهنگی و قرآنی در بیمارستان ها و مراکز درمانی خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، عباس شیراوژن یکشنبه شب در اختتامیه بخش آوایی جشنواره قرآن و عترت نظام سلامت در ساری با بیان اینکه قرآن یک حقیقت زنده و دارای مراتب و درجات است، افزود: نیاز بیشتر به پژوهش‌های بین رشته‌ای در حوزه قرآن، دین و سلامت داریم.

وی همراه بودن بخش قرآن و عترت را در جشنواره نظام سلامتی از برجستگی‌ها بیان کرد و گفت: تشکیل حلقه‌های معرفی با حضور دانشجویان و اساتید و جلسات تدبر در آیات قرآن از جمله برنامه‌ها به شمار می‌رود.

وی توجه به خوابگاه‌های دانشجویی دخترانه را برای توسعه فعالیت‌های قرآنی لازم دانست و از تشکیل شورای فرهنگی و قرآنی در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی خبر داد و گفت: خواندن آیات قرآن و انس با قرآن می‌تواند بسیاری از مسائل را حل کند.

شیراوژن یادآور شد: طبق پژوهش‌های صورت گرفته سال گذشته ۸۳ درصد دانشجویان مطرح کردند که همیشه و همه اوقات به خداوند متعال توکل می‌کنند و اصل توکل را قبول دارند، همچنین ۸۰ درصد دانشجویان قرآن کریم را راهنمای زندگی خود می‌دانند، ۵۸ درصد دانشجویان نمازهای واجب خود را اکثر اوقات به جا می‌آورند و ۴۷ درصد دانشجویان معتقد هستند که اعتقادات مذهبی سبب شده تا در برابر مشکلات صبوری داشته باشند و ۵۱ درصد دعا و مناجات و سبب و شادی و نشاط می‌دانند.

معاون فرهنگی وزارت بهداشت با بیان اینکه ۱۲۰ هزار نفر از دانشگاهیان در دانشگاه‌های علوم پزشکی در بخش‌های مختلف در مسابقات فرهنگی و قرآنی شرکت کردند، گفت: امسال این میزان به ۴۵ هزار نفر در بخش معارفی و ۵۳ هزار نفر در کل بخش‌ها رسیده است.

وی از حضور حدود شش هزار نفر از جامعه نظام سلامت در پیاده روی اربعین، سه هزار نفر در اعتکاف رجبیه و ۱۰ هزار نفر در اردوهای کاروان‌های راهیان نور در ایام پایانی سال در مناطق عملیاتی خبر داد.

کد خبر 5780231

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha