۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۹:۴۵

رسانه های عبری زبان با اشاره به بحران در رژیم صهیونیستی:

جلیقه ضدگلوله در ارتش پیدا نمی‌شود

جلیقه ضدگلوله در ارتش پیدا نمی‌شود

نبود جلیقه‌های ضدگلوله در ارتش رژیم صهیونیستی و سرقت از یکی از پایگاه‌های نظامی این رژیم از جدیدترین بحران‌هایی است که روزنامه‌های عبری زبان به آن اشاره کرده اند.

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه عبری زبان «اسرائیل هیوم» فاش کرد که ارتش رژیم صهیونیستی با یک بحران جدید رو به رو است. نظامیان رژیم صهیونیستی از کمبود تجهیزات نظامی به ویژه جلیقه‌های ضدگلوله رنج می‌برند.

بر اساس این گزارش، نظامیان صهیونیستی که این روزها در کرانه باختری حضور دارند اعلام کرده‌اند که بارها بدون جلیقه‌های محافظ به میدان نبرد اعزام شده‌اند چرا که ارتش رژیم صهیونیستی به شدت با کمبود این جلیقه‌ها رو به رو است. روزنامه عبری زبان اسرائیل هیوم گزارش داد که بعد از دریافت خبرهای متعدد در این خصوص، اقدام به بررسی میدانی صحت آنها کرده و متوجه شده که این کمبود تجهیزات تنها منحصر به کرانه باختری نمی‌شود بلکه بسیاری از یگان‌های ارتش رژیم صهیونیستی با این کمبودها رو به رو هستند.

در این گزارش آمده است که با وجود اینکه ارائه جلیقه‌های محافظ و ضدگلوله به نظامیان صهیونیستی که در یگان‌های ویژه و زرهی و چتربازی حضور دارند یک اولویت بسیار مهم به شمار می‌رود اما به نظر می‌رسد این نظامیان در جریان جنگ و نبرد واقعی نیز چنین جلیقه‌هایی در اختیار نداشته‌اند.

بر اساس این گزارش، نظامیان صهیونیستی که شیفت آنها به پایان رسیده جلیقه‌های خود را به نظامیان نوبت بعد می‌دهند و این تعداد محدود جلیقه میان آنها دست به دست می‌شود.

یک منبع آگاه در گفتگو با این روزنامه عبری زبان تاکید کرد که این مسأله مانند این است که یک نظامی را به خط مقدم بفرستید و بعد یک تفنگ پلاستیکی به او بدهید. ما بودجه لازم برای محافظت از جان نظامیان خود را نداریم و این دیوانه کننده است.

در ادامه این گزارش نوشته شده است: اگر زمانی، نظامیان مجبور شوند از مرزها عبور کرده و به سمت لبنان یا غزه بروند تکلیف چیست؟ آیا کسی به این بحران در ارتش فکر کرده است؟

روزنامه عبری زبان معاریو نیز ماه گذشته گزارش داده بود که ارتش رژیم صهیونیستی با وجود تهدیدات روزافزون علیه آن، برای ورود به یک نبرد بسیار ضعیف بوده و به هیچ عنوان آماده نیست.

روزنامه‌های عبری زبان در حالی از کمبود تجهیزات نظامی در ارتش رژیم صهیونیستی می‌نویسند که تجهیزات کنونی این ارتش از جمله سامانه دفاع موشکی گنبد آهنین نیز از کارایی لازم برخوردار نیست به طوری که در جریان نبرد پنج روزه غزه، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی اذعان کرد که طی عملیات نیروهای مقاومت علیه اراضی اشغالی صدها موشک به اراضی اشغالی شلیک شده اما سامانه گنبد آهنین توانسته تعداد محدودی از موشک‌های شلیک شده از نوار غزه را رهگیری کند.

از سوی دیگر، شبکه عبری زبان کان شب گذشته گزارش داد که تعدادی از سلاح‌های نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی در جریان یک مانور نظامی در نزدیکی پایگاه «تسئیلیم» به سرقت رفته است.

این شبکه گزارش داد که نیروهای ارتش و پلیس رژیم صهیونیستی به دنبال افراد مشکوک بوده و تحقیقاتی را در این خصوص آغاز کرده‌اند. این نخستین باری نیست که از پایگاه‌های ارتش رژیم صهیونیستی سلاح و یا مدارک نظامی به سرقت می‌رود.

کد خبر 5781748

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha