۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۴:۴۶

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس خبر داد؛

رهایی ۴۵۰ میلیون مترمکعب حقابه از سد درودزن

رهایی ۴۵۰ میلیون مترمکعب حقابه از سد درودزن

شیراز- معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس از رهاسازی ۴۵۰ میلیون متر مکعب حقابه کشاورزی از سد درودزن خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمود رضایی کوچی در خصوص این خبر بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون، ۴۵۰ میلیون متر مکعب آب برای بهره‌برداری کشاورزی و همچنین حقابه محیط زیست از سد درود زن رها شده است.

کوچی افزود: این میزان آب که برای سه شهرستان مرودشت، خرامه و زرقان رها شده در مقایسه با سال‌های قبل عدد بسیار قابل توجهی است.

وی عنوان کرد: رهاسازی آب برای شهرستان‌های زرقان و خرامه بر بستر رودخانه کُر انجام شد اما عملیات انتقال آب به اراضی شهرستان مرودشت که از طریق کانال احداثی که به دلیل عمر طولانی دچار فرسودگی شده با مشکل همراه بود که با اصلاح کانال ظرف یک هفته، عملیات انتقال آب از سر گرفته شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس افزود: هم اینک آب سد درود زن در حال انتقال به اراضی مرودشت و زرقان است که این آخرین مرتبه رهاسازی آب این سد در سال جاری خواهد بود.

رضایی ادامه داد: انتظار است که چون افزون بر ۱۰۰ هزار هکتار زمین در پایین دست سد درود زن به زیر کشت رفته، با توجه به رهاسازی آب، امسال شاهد برداشت میزان قابل توجهی از غلات تولیدی توسط این سه شهرستان باشیم.

کد خبر 5783618

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • كيا ZA ۰۷:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
      0 0
      از لحاظ مصرف استاندارد جهاني در ٢٤ ساعت يك فرد ١٤٠ ليتر استفاده داود كه در ايران ٢٥٠ ليتر حالا ما دنبال حق ابه هستيم ، با ورود ٨ م مهاجر به كشور كه بيش از انها افاغنه هستن روزي ٢٥٠ ليتر اب شرب مصرف دارند كه شما اونو ضربدر ٢٥٠ كنيد چيزي در حدود هفتصدو بيست ميليارد مكعب اب شرب مي شود ،