۸ خرداد ۱۴۰۲، ۱۶:۳۵

در مجموعه فرهنگی انقلاب اسلامی؛

دومین نشست هیات داوران مهرواره هوای نو برگزار شد

دومین نشست هیات داوران مهرواره هوای نو برگزار شد

دومین نشست هیات داوران مهرواره هوای نو در مجموعه فرهنگی شهدای هفتم تیر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر دومین نشست هیئت داوران مهرواره هوای نو با حضور سید مجید امامی دبیر شورای فرهنگی عمومی کشور، حجت الاسلام سیدمهدی خاموشی رئیس سازمان اوقات و امور خیریه، حجت الاسلام مجید باباخانی رئیس سازمان هیئت و تشکل‌های دینی، وحید ملتجی دبیر مهرواره هوای نو و جمعی از داوران این جشنواره در مجموعه فرهنگی شهدای هفتم تیر برگزار شد.

در ابتدای این نشست حجت الاسلام مجید باباخانی ضمن قدردانی از حضور داوران اظهار داشت: هوای نو برگرفته از حرکت توجه به هیئت‌ها و تشکل‌های دینی خاص بود که ۲۰ سال پیش رقم خورد.

وی افزود: همه اقداماتی که در هوای نو شکل می‌گیرد دو هدف را دنبال می‌کنند و با دقت نظر است که ما می‌توانیم به اهداف مهرواره نزدیک شویم.

حجت الاسلام خاموشی با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی خود هیئت است اظهار داشت: اگر فکر هیئتی داریم که انقلاب اسلامی در آن نیست آن هیئت نام ندارد که انقلاب اسلامی از هیئت برخاسته است و خودش هیئت است و در ادوار مختلف دیدیم که گیرنده پیام رهبر به طور خاص، هیأت مذهبی هستند و همواره مقام معظم رهبری درباره آثار آنان پیام می‌دهند. امروز بساط دشمن در حوزه فرهنگی پهن است.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه تاکید کرد: خطاب اصلی در حوزه پیام‌های اجتماعی فرهنگی حضرت آقا، بیشتر هیأت مذهبی هستند.

وی افزود: باید روی بیانیه گام دوم بسیار کار شود. هیئت پرچمدار امام حسین هستند. مسیر هیئت باید تقویت کننده جریان انقلاب اسلامی باشد.

حجت الاسلام خاموشی گفت: اربعین یک مرز معنویت است و باید آن را پاس داشت و محکم‌تر پیش برویم و هرچه دشمن در این مسیر بیشتر فشار بیاورد ما باید استوارتر گام برداریم.

وی افزود: این اتفاق ساده نیست که دشمن، هیئت را جبهه اول می‌بیند.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی مختص هیأت‌ها است اظهار داشت: هیأت مرز ایثار و شهادت را در جهان نشان می‌دهد شعرخوانی و نوحه خوانی برای اهل بیت باید در راستای تحقق اهداف انقلاب باشد. تشکل‌ها نباید مانعی میان امت و امام ایجاد کند بلکه باید تسهیل‌گر باشد.

خاموشی بیان کرد: رسالت سازمان تبلیغات اسلامی حمایت از برنامه‌های هیأت‌های مذهبی است ما در این مسیر حدی هستیم و یکی از بدنه‌های جریان ساز فرهنگی انقلاب و حوزه دین هیأت است.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه ادامه داد: لازم است هیأت‌های مذهبی بسیار جدی تر قرآن را مورد توجه قرار دهند مقام معظم رهبری در این زمینه مدل ارائه فرمودند و هیأت نباید از قرآن فاصله بگیرد بلکه باید بتواند نخبه قرآنی به جامعه تحویل دهد.

وی با تاکید بر اینکه در مفاهیم و محتوای تولیدی هیأت باید توجه شود، گفت: برای مثال در عرصه هنری اذان فاصله معناداری داریم. می‌طلبد در عرصه مفاهیم سخنرانان اقدامات قابل توجهی داشته باشد.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به ظرفیت بقاع متبرکه عنوان کرد: بقاع متبرکه مکان خوبی برای حضور هیأت‌های مذهبی است و امروز ۲ هزار بقعه شاخص وجود دارد و تا به امروز قریب به ۸۰۰ هیأت در امامزاده‌ها مراسم برگزار کردند مرکز افق که در بقاع متبرکه فعالیت دارد سبب شده بقاع متبرکه به مردم معرفی و بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

در ادامه سید مجید امامی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور در این مراسم با اشاره به اینکه در کشور دچار چالش زبان هستیم گفت: مردم تصور می‌کنند منابر اصلی برای زندگی آنها ثمره ندارد و هیأت می‌تواند بر این چالش غلبه کند.

وی افزود: مردم زبان برخی خطبا و برنامه‌های تلویزیونی و رادیویی و مسؤولان را نمی‌فهمند اما هیأت این مزیت را دارد که می‌تواند با مردم ارتباط برقرار کند. نباید از این محافل به خصوص مجالس کوچک و خانگی غافل شد.

کد خبر 5797542

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha