۹ خرداد ۱۴۰۲، ۱۸:۱۷

هشدار سازمان‌ملل درباره تشدید بحران آوارگان وقاچاق انسان در سودان

هشدار سازمان‌ملل درباره تشدید بحران آوارگان وقاچاق انسان در سودان

سازمان ملل متحد نسبت به احتمال آوارگی نزدیک به یک میلیون سودانی، افزایش قاچاق انسان و گسترش توزیع اسلحه در سودان هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، سازمان ملل متحد هشدار داد که با نزدیک شدن به ماه اکتبر، افزایش احتمالی تعداد آوارگان سودانی به یک میلیون نفر را شاهد خواهیم بود.

همچنین این نهاد بین‌المللی اعلام کرد که با توجه به درگیری‌های جاری سودان، احتمال می‌رود، قاچاق انسان و توزیع سلاح در این کشور- که اوضاع آن از هر لحاظ متزلزل است- رو به افزایش بگذارد.

سازمان ملل متحد درخواست کرد: کمک‌هایی به ارزش ۴۷۰ میلیون دلار جهت پاسخگویی به نیازهای ۶ ماه آینده پناهجویان سودانی، به این نهاد ارسال شود.

فیلیپو گراندی- کمیسر عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان- گزارش داد: ارزیابی‌های نسبتا محتاطانه از احتمال گریختن نزدیک به یک میلیون سودانی تا ماه اکتبر حکایت دارد.

همچنین گراندی در توییتی، در خصوص پذیرش پناهجویان سودانی از سوی مصر نوشت: پس از بازدید از مرز مصر و سودان، عبدالفتاح السیسی (رئیس جمهور مصر) را در جریان جزئیات آن قرار دادم. ما تلاش‌های مصر جهت ایجاد توازن میان نگرانی‌های امنیتی و سیاست‌های سخاوتمندانه آن در قبال پناهجویان سودانی را بررسی کردیم. مصر به ادامه شیوه برخورد انسانی با پناهجویان متعهد است؛ اما به کمک‌ها و شرکایی برای امدادرسانی به پناهجویان نیاز دارد.

گفتنی است که درگیری‌های جاری میان ارتش سودان به فرماندهی ژنرال عبدالفتاح البرهان و نیروهای پشتیبانی سریع این کشور به فرماندهی ژنرال حمیدتی، به کشته و زخمی‌شدن صدها تن، آوارگی بیش از یک میلیون نفر در داخل سودان و گریختن بیش از ۳۵۰ هزار تن دیگر به کشورهای همسایه سودان انجامیده است.

کد خبر 5798610

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha