۱۳ آبان ۱۳۸۶، ۱۲:۳۴

خواهر خواندگی کرج با یکی از شهرهای استرالیا بررسی می شود

کرج - خبرگزاری مهر: رئیس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای اسلامی شهر کرج گفت: کاردار سفارت استرالیا در ایران آمادگی خواهر خواندگی یکی از شهرهای کشورش را با کرج اعلام کرده و این امر در شورای شهر در حال بررسی است.

اباذر خدابین در گفتگو با خبرنگار مهر در کرج اظهار داشت: برخی از نقاط کرج در ارتفاع دو هزار متر با 20 درصد اختلاف دما از سطح دریا قرار دارد که موجب شده تا آب و هوایی خاص در این منطقه جریان داشته باشد که کشورهای اروپایی نیز چنین شرایطی جغرافیایی را ندارند.

وی افزود: به منظور خواهر خواندگی کرج با سایر شهرهای جهان گفتگوهایی با برخی از کشورها مانند مالزی، فرانسه، کره شمالی و ... داشته ایم تا بتوان با یکی از شهرهای دنیا که از جهات مختلف با کرج برابر باشد خواهر خواندگی داشته باشیم.

کاردار سفارت استرالیا نیز در این خصوص یادآور شد: باتوجه به تاسیس یک اتحادیه به نام " انجمن برقراری خواهر خواندگی" در استرالیا در حال حاضر 450 شهر این کشور با شهرهای دیگر جهان خواهر خوانده هستند و با وجود شرایط موجود در کرج مطالعات لازم از سوی دو کشور انجام خواهد شد.

اندر ویور تعاملات خواهر خواندگی بین شهرها را مورد پذیرش این کشور دانسته و خاطرنشان کرد: استرالیا کشوری است که اقتصادش برپایه توسعه کشاورزی بوده اما در دو دهه اخیر توسعه صنعتی شدیدی را تجربه کرده است ولی با این شرایط نیز کشاورزی حرف اول را در اقتصاد این کشور می زند.

کد خبر 580434

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha