۱۸ خرداد ۱۴۰۲، ۱۹:۵۰

کشته شدن ۳۵۰ نظامی و انهدام ۳۰ تانک اوکراین طی دو ساعت

کشته شدن ۳۵۰ نظامی و انهدام ۳۰ تانک اوکراین طی دو ساعت

وزیر دفاع روسیه از کشته شدن ۳۵۰ نظامی و انهدام ۳۰ تانک اوکراین در حمله پیشگیرانه روسیه در محور زاپروژیا خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزیر دفاع روسیه آماری از شکست طرح نیروهای اوکراینی را برای انجام حمله شبانه در محور زاپروژیا اعلام کرد.

«سرگئی شویگو» در نشست خبری با اشاره به این حمله نافرجام گفت: ساعت ۱ و ۳۰ دقیقه بامداد پنج شنبه، ۱۵۰۰ نظامی اوکراین و ۱۵۰ خودرو زرهی آنها تلاش کردند تا از خط دفاعی روسیه در محور «زاپروژیا» عبور کنند.

وی افزود: موقعیت دشمن در محور زاپروژیا به موقع شناسایی شد و نیروهای روسیه با هدف خنثی کردن طرح حمله نیروهای اوکراینی، علیه آنها حمله پیشگیرانه انجام دادند.

شویگو تصریح کرد: اوکراین در این حمله پیشگیرانه ۳۵۰ نظامی، ۳۰ تانک و ۱۱ خودروی جنگی پیاده نظام خود را از دست داد.

وزیر دفاع روسیه تأکید کرد: در ۲۴ ساعت گذشته در نتیجه درگیری‌های جاری در مناطق مختلف اوکراین، ۹۴۵ نظامی، ۳۳ تانک، ۲۸ خودروی پیاده نظام، ۳۸ خودروی زرهی، ۳ سکوی توپخانه‌ای و مقادیر زیادی سلاح نیروهای کی یف منهدم شد.

کد خبر 5805108

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • دهقان AE ۲۳:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
      4 3
      نه تنها من تعداد کثیری از مردم ایران هرچند از جنگ بیزار هستند ولی با اخبار دست برتر روس‌ها که در اوکراین بر علیه جبهه غرب به رهبری آمریکا در حال نبرد هستند مسرور از نابودی تجهیزات غربی و غمگین از تلف شدن ملت بی خبر اوکراین از نقشه شوم آمریکا میگردند
    • IR ۰۸:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۹
      0 0
      در جنگ ویتنام طی یک شب ۶ هواپیمای ب ۵۲ آمریکا با موشک روسی اس ۷۵ ساقط شدند . ضعف اردوگاه غرب موشکهای پیشرفته بوده است در مجموع در جنگ ویتنام آمریکا ده هزار هواپیما را طعمه موشکهای ساخت روسیه نمود . اکنون روسیه در جنگ اوکراین از موشکهای پیشرفته تر استفاده می کند ضعف آمریکا همیشه سیستم موشکی بوده است
    • IR ۰۸:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۹
      0 0
      وقتی روسیه بدون ترس از ۳۰ کشور عضو ناتو به اوکراین حمله کرد عربستان فهمید که عصر آمریکا به پایان رسیده است و ۱۸۰ درجه به طرف شرق چرخید . اکنون آمریکا نگران است که چرخش عربستان را سایر کشورها تکرار کنند . ترس آمریکا موجه بود چون امارات نیز چرخید . سالهای آینده چرخش باب می شود .
    • IR ۱۲:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۹
      0 0
      اگه کمی وجدان و عقل در سر زلنسکی بود تا الان صلح کرده بود، خاک عالم بر سرش