۲۰ خرداد ۱۴۰۲، ۱۱:۵۷

معاون وزیر بهداشت عنوان کرد:

مدیران دانشگاه های علوم پزشکی برای ساعت فرهنگی برنامه ریزی کنند

مدیران دانشگاه های علوم پزشکی برای ساعت فرهنگی برنامه ریزی کنند

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت گفت: تقویت نگاه جبهه ای، تقویت ایمان و امید، نگرش راهبردی و توجه به بهره وری استفاده از امکانات و برنامه ریزی برای ساعت فرهنگی از مدیران انتظار می رود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، نشست هم اندیشی مدیران فرهنگی ۳۹ دانشگاه علوم پزشکی به یاد شهید مدافع حرم سید مصطفی صدرزاده با حضور دکتر عباس شیراوژن معاون فرهنگی ودانشجویی وزارت بهداشت با هدف همفکری و بارش افکار درخصوص موضوعات مختلف فرهنگی برگزار شد.

دکتر عباس شیراوژن معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت به معرفی شهید سید مصطفی صدرزاده شهید مدافع حرم که مقام معظم رهبری (مدظله العالی) تأکید زیادی به خصوصیات اخلاقی ایشان دارند، پرداخت.

وی گفت: وصیت نامه شهید صدرزاده را باید سرلوحه کارها قرار داد؛ وقتی می خواهیم کار فرهنگی را شروع کنیم با اولین چیزی که باید مبارزه کنیم، خودمان هست و تا جایی که می توانیم از تفرقه فرار کنیم چراکه عامل تفرقه، غیبت و خبرچینی است.

شیراوژن از نگاه شهید صدرزاده گفت: اگر می خواهید کارتان با برکت باشد به خانواده شهدا سربزنید؛ زندگی نامه شهدا را بخوانید و سعی کنید در روحیه خود شهادت طلبی را پرورش دهید وخودسازی دغدغه اصلی شما باشد.

وی به بررسی ابعاد هستی شناختی معرفت شناختی قوه واهمه از منظر ملاصدرا پرداخت و بیان کرد: قوه واهمه می تواند از دو حیث هستی شناختی و معرفت شناختی مورد تحلیل عقلی قرار گیرد. در بررسی های به عمل آمده به دست می آید که درنظام فلسفی حکمت صدرایی سینوی، هیچگاه حقیقت قوه واهمه به عنوانی یکی ازمبادی ثانویه افعال و ادراکات نفسانی انکار نشده است. بلکه این قوه در هر یک از این دو نظام فلسفی جایگاه و هویت خاص ومتفاوتی یافته است.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت انتظارات از مدیران فرهنگی دانشگاه های علوم پزشکی را مرور کرد و افزود: قدر موقعیت ایجاد شده برای تأثیرگذاری فرهنگی در جوانان کشورمان را بدانیم؛ آرزوی انبیاء و اولیاء و حاصل خون شهداء در اختیار ماست. هرچقدر در زمان صلح عرق بیشتری بریزیم، در زمان جنگ خون کمتری از ما ریخته خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه باید مدیران فرهنگی مثبت نگر باشند، اظهار کرد: باید انرژی مثبت را به دانشجویان و مدیران انتقال دهیم؛ امید به بهبود شرایط فرهنگی، اخلاقی و معنوی داشته باشیم و فطرت انسانها قابلیت تحول و رشد معنوی دارد.

شیراوژن با تأکید بر اینکه تسلط بر بیانات، مطالبات واندیشه های حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) باید سرلوحه کارها قرار گیرد. تقویت نگاه محتوایی و فکری به جای نگاه صوری، فرمال، نمایشی و فرمایشی از جمله مسائلی است که باید مدیران فرهنگی نسبت به آن توجه داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: تقویت نگاه جبهه ای بجای رقابت با گروه های فرهنگی دانشجویی، تقویت ایمان و امید شاخص فعالیت های مفید و مورد انتظار، نگرش راهبردی به جای مجموعه اقدامات پراکنده و غیرهدفمند و پرهیز از ساخت و ساز از بودجه های فرهنگی و توجه به بهره وری در استفاده از امکانات، فضای فیزیکی و برنامه ریزی برای ساعت فرهنگی از جمله دیگر مواردی است که از مدیران فرهنگی دانشگاههای علوم پزشکی انتظار می رود.

در ادامه این نشست، مدیران فرهنگی دانشکده ها و دانشگاه های علوم پزشکی پس از شنیدن سخنان دکتر شیراوژن معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت به بیان مسائل، مشکلات و ارائه راهکارهای خود جهت بهبود فعالیت های فرهنگی در دانشگاه ها پرداختند.

نشست دو روزه هم اندیشی مدیران فرهنگی دانشگاه های علوم پزشکی با بررسی اردوهای تابستان، برنامه ریزی برای مراسم اربعین حسینی، جلسه پرسش و پاسخ و بیان دیدگاه ها و نظرات مدیران فرهنگی با موضوات مربوطه برگزار می شود.

کد خبر 5806126

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha