بیست و سومین هفته اعتراضی ضدنتانیاهو با شعار «ما گروگان هستیم»

 بیست و سومین هفته اعتراضی ضدنتانیاهو با شعار «ما گروگان هستیم»

برای بیست و سومین هفته متوالی هزاران نفر از ساکنان مناطق اشغالی به خیابان‌های شهرها و شهرک‌های سراسر رژیم صهیونیستی آمدند و علیه نتانیاهو دست به تظاهرات زدند.

به گزارش خبرگزاری مهربه نقل از جورزالیم پست، هزاران نفر روز شنبه برای بیست و سومین هفته متوالی به خیابان‌های شهرها و شهرک‌های سراسر رژیم صهیونیستی آمدند و به طرح‌های بحث‌برانگیز اصلاحات قضائی و همچنین خشونت‌های مرگبار اعتراض کردند.

یکی از معترضان که کارمند ۴۷ ساله حوزه آی تی بود، به خبرگزاری فرانسه گفت: «ما ۲۳ هفته است که با بچه‌هایمان، در باران یا هوای گرم اینجا بوده ایم و همچنان به اعتراضات خود تا رسیدن به خواسته‌هایمان ادامه خواهیم داد.»

برخی از معترضان تابلوهایی در دست داشتند که از انفعال کابینه نتانیاهو در مورد موج فزاینده جنایت و ناامنی انتقاد می‌کردند. در یکی از تابلوها با اشاره به ایتمار بن گویر، وزیر امنیت ملی راست افراطی رژیم صهیونیستی، آمده بود: «ما اجازه افزایش جرم و جنایت و قتل را نمی‌دهیم.» اشاره معترضان به جرم و جنایت و قتل بویژه مرتبط با افزایش بزهکاری و قتل علیه اعراب ساکن در مناطق اشغالی است که برای حل این مشکل تا کنون وزیر افراطی کابینه نتانیاهو اقدامی انجام نداده است.

به گفته سازمان‌های غیردولتی، از آغاز سال جاری، حدود ۱۰۰ نفر در خشونت‌های مرتبط با جنایت و دزدی کشته شده‌اند.

اعراب ساکن در مناطق اشغالی فلسطین مدت‌هاست که از تبعیض و انفعال پلیس در برابر خشونت و جنایتی که به طور نامتناسبی بر جوامع آنها تأثیر می‌گذارد، شکایت دارند.

به گفته پلیس، پنج عرب، از جمله یک نوجوان ۱۵ ساله، صبح پنجشنبه در یک کارواش در یافا الناصریه در نزدیکی شهر ناصره به ضرب گلوله کشته شدند. به همین دلیل در اعتراضات این هفته در یافا؛ تظاهرکنندگان بنرهایی با مضامین «حق من است که در امنیت زندگی کنم» و «یافا پسرانش را از دست داده است» در دست داشتند.

بسیاری از رهبران جامعه فلسطینی، پلیس رژیم صهیونیستی را مسئول موج جنایت می‌دانند و به گفته آنها پلیس صهیونیستی نتوانسته است سازمان‌های جنایتکار را سرکوب کند و تا حد زیادی خشونت را نادیده می‌گیرد. خشونت‌هایی که شامل خصومت‌های خانوادگی، جنگ‌های مافیایی و سرقت می‌شود. جوامع فلسطینی همچنین از سال‌ها بی توجهی مقامات تل آویو رنج می‌برند.

معترضان صهیونیستی طی پنج ماه گذشته همواره با برگزاری تظاهرات‌های گسترده و پی در پی خواستار لغو کامل طرح نتانیاهو برای تغییرت قوانین قضائی بوده‌اند.

این در حالی است که شش هفته پیش «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر رژیم صهیونیستی همزمان با ادامه تظاهرات گسترده در اراضی اشغالی علیه او قبل از تشدید تنش‌های نظامی و تجاوزات علیه مسجدالاقصی و نوار غزه، شکست را پذیرفت و توقف طرح اصلاحات قضائی موردنظر خود را اعلام کرده بود. او در سخنرانی خود عنوان کرده بود که به منظور جلوگیری از دودستگی و اختلافات داخلی، توقف طرح اصلاحات قضائی را به منظور دست‌یابی به اجماعی گسترده اعلام می‌کند. او مدعی شد که تصمیمی برای ایجاد تفرقه و اختلاف بین صهیونیست‌ها ندارد.

تصمیم مخالفان نتانیاهو برای از سرگیری دوباره تظاهرات علیه او و طرح جنجالی کابینه‌اش بیانگر این است که ساکنان سرزمین‌های اشغالی به وعده‌های نتانیاهو هیچ اعتمادی ندارند و فشارهای سیاسی داخلی همزمان با فشارهای نظامی خارجی تحمیل شده از جانب مقاومت، آینده رژیم صهیونیستی را با سرنوشت مبهمی مواجه کرده است.

از سوی دیگر، نتایج یک نظرسنجی انجام شده که از سوی روزنامه معاریو منتشر شده، نشان می‌دهد محبوبیت بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی کاهش یافته است. در پنج ماه گذشته، اراضی اشغالی شاهد تظاهرات گذشته علیه طرح اصلاحات قضائی نتانیاهو بوده است و مخالفان این طرح آن را تلاشی برای کاهش قدرت‌های مقام‌های قضائی در برابر قدرت‌های اجرایی دانسته‌اند.

بر اساس این گزارش، ائتلاف حزبی نتانیاهو نیز از محبوبیت خوبی در میان صهیونیست‌ها برخوردار نبوده و در صورت برگزاری انتخابات پارلمانی در اراضی اشغالی شاهد دستاوردهای قابل ملاحظه‌ای نخواهد بود.
همچنین نتایج نظرسنجی نشان می‌دهد که محبوبیت بنیامین نتانیاهو به شدت افول کرده است.

کد خبر 5806737

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha