۲۲ خرداد ۱۴۰۲، ۱۵:۵۴

فرمانده ناوگروه ۸۶:

ناوگروه ۸۶ حامل پیام «صلح ودوستی» ملت ایران در جهان بوده است

 ناوگروه ۸۶ حامل پیام «صلح ودوستی» ملت ایران در جهان بوده است

بابل- فرمانده ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: ناوگروه ۸۶ حامل پیام صلح و دوستی ملت ایران به جهانیان بوده است.

به گزارش خبرنگار مهر، امیر دریادار فرهاد فتاحی بعدازظهر دوشنبه در حاشیه مراسم استقبال در زادگاه خود در روستای امیرده بندپی شرقی با اشاره به قابلیت‌های ناوشکن ایرانی دنا گفت: این ناوگره حامل پیام صلح و دوستی مردم ایران به جهانیان بوده است.

وی اقدام ناوگروه در پیمایش دور جهان با ناوشکن تمام ایرانی دنیا را حامل پیام‌های ارزشمندی برای جهان دانست و گفت: وقتی یک ناو تجاری وارد کشوری شود، بازتاب چندانی ندارد اما وقتی با یک ناوشکن تمام ایرانی، تمام جهان پیمایش می‌شود، ارزشمند است.

وی با اظهار اینکه این ناوشکن قابلیت رزم زیرسطحی، سطحی و هوایی دارد، گفت: پیام این ناوگروه پیام صلح و دوستی ملت ایران به جهان بوده است.

امیرفتاحی افزود: با ناوشکن تمام ایرانی توانستیم دریاهایی را پیمایش کنیم که هر کشور توانایی حضور در آن را ندارد و توانستیم مسافت ۶۵ هزار کیلومتری را بدون اینکه به هیچ کشوری وابسته باشیم، پیمایش کردیم و ناوگروه خوداتکا بودیم.

امیردریاداردوم فرهاد فتاحی امیردهی، حجت الاسلام علی ابراهیم نژاد، سید علی میر حسین زاده و معین نجف زاده به همراه جوانان ۲۹ استان ایران با میانگین سنی ۳۰ سال مسیر ۶۵ هزار کیلومتری دور دنیا را در یک حرکت ۳۶۵ درجه‌ای با ناوشکن تمام ایرانی «دنا» مقتدرانه و قهرمانانه طی کردند.

این دریانوردان دلاور روز گذشته به مازندران برگشتند و آئین استقبال از آنها در شهر بابل برگزار شد و امروز امیر فتاحی مورد استقبال هم محلی خود در روستای امیرده قرار گرفت.

کد خبر 5808453

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha