۲۳ خرداد ۱۴۰۲، ۱۳:۱۸

رئیس‌ کل دادگستری هرمزگان عنوان کرد؛

تشکیل پرونده قضایی برای قاچاقچی اشیاء تاریخی در بندرلنگه

تشکیل پرونده قضایی برای قاچاقچی اشیاء تاریخی در بندرلنگه

بندرعباس - رئیس کل دادگستری هرمزگان از کشف ۵۴۶ شی‌ء تاریخی از یک قاچاقچی در گمرک بندرلنگه و تشکیل پرونده قضایی برای متهم خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مجتبی قهرمانی اعلام کرد: مأموران گمرک شهرستان بندرلنگه موفق شده‌اند تعداد ۵۴۶ شی‌ء تاریخی را از یکی از مسافران کشف و ضبط کنند. وی تصریح کرد: این اشیا شامل ۴۹۰ سکه، ۳ ظرف نقره و مسی، یک باروت دان، ۴ مهر، ۲ سر پیکان و یک مجسمه فلزی مربوط به دوره‌های مختلف تاریخی است.

قهرمانی خاطرنشان کرد: متهم قصد داشت اشیا تاریخی را به یکی از کشورهای حاشیه خلیج فارس منتقل کند که خوشبختانه با هوشیاری و تیزبینی مأمورین گمرک بندرلنگه در تحقق نیت مجرمانه خود ناکام ماند و این محموله ارزشمند کشف و ضبط شد.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان همچنین با اشاره به اینکه متهم دستگیر شده جهت تکمیل روند تحقیقات در بازداشت به سر می‌برد، خاطرنشان کرد: پرونده این فرد مطابق ماده ۵۶۱ قانون مجازات اسلامی به اتهام قاچاق و اقدام به خارج کردن اموال تاریخی - فرهنگی از کشور در مرحله تحقیق و سیر مراحل رسیدگی قضائی قرار دارد که نتیجه آن پس از تکمیل روند تحقیقات متعاقباً اطلاع رسانی خواهد شد.

کد خبر 5809157

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha