۲۳ خرداد ۱۴۰۲، ۲۱:۲۴

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان خبر داد؛

ورود کتابخانه‌های عمومی استان همدان به حوزه کسب و کار

 ورود کتابخانه‌های عمومی استان همدان به حوزه کسب و کار

همدان- مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان گفت: در تلاش هستیم تا با توجه به ظرفیت‌های هر منطقه نسبت به تأمین و تجهیز کتابخانه‌ها به منابع مورد نیاز در حوزه کسب و کار اقدام کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، عاطفه زارعی سه شنبه در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان همدان که در سالن جلسات فرمانداری همدان برگزار شد، با بیان اینکه انجمن کتابخانه‌های عمومی اتاق فکری برای تدوین راهبردها و سیاست‌های کتابخانه‌ها است؛ اظهار کرد: از شهردارانی که با کتابخانه‌های عمومی همکاری داشتند باید قدردانی کرد.

وی با بیان اینکه کتابخانه‌های عمومی در راستای رویکرد جدیدی که در پیش گرفتند نسبت به تقویت مهارت‌ها در حوزه‌ها مختلف به ویژه رونق گرفتن کسب و کارهای خرد و خانگی ورود کردند؛ افزود: در حال حاضر، در تلاش هستیم تا با توجه به ظرفیت‌های هر منطقه نسبت به تأمین و تجهیز کتابخانه‌ها به منابع مورد نیاز در حوزه کسب و کار اقدام کنیم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان با اشاره به اینکه بازطراحی کتابخانه مرکزی همدان به منظور بهسازی و بازنگری فضاها در دستور کار قرار گرفته، تصریح کرد: در حال حاضر، روزانه یک هزار نفر در سالن‌های کتابخانه مرکزی مشغول مطالعه هستند و این روند افزایشی است.

وی با اشاره به اینکه یکی از دغدغه‌های ما بهسازی کتابخانه قدیمی است، ادامه داد: کتابخانه‌های آزادی، مدرس و سی مهر نیاز به توسعه و بهسازی دارند و تقاضا داریم که بودجه لازم از محل تملک دارایی از سوی فرمانداری برای این کتابخانه‌ها دیده شود.

محله‌های فاقد کتابخانه در همدان بررسی و زمین مناسب تأمین شود

در ادامه این جلسه، اسدالله ربانی‎‌مهر با بیان اینکه اقدامات خوبی در کتابخانه‌های عمومی در چند سال اخیر انجام شده است، اظهار کرد: با توجه به رسیدن فصل تابستان و اوقات فراغت، برنامه ریزی بسیار حائز اهمیت است و همه دستگاه‌ها باید با تمام امکانات به میدان بیایند.

معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری همدان در ادامه صحبت‌های خود با تاکید بر اینکه کتابخانه‌های عمومی زیرساخت‌های بسیار خوبی در مناطق شهری و روستایی را فراهم کردند؛ افزود: با تولید محتوا مناسب و اطلاع رسانی می‌توان اوقات فراغت خوبی را برای کودکان و نوجوانان فراهم کرد.

ربانی مهر با اشاره به اینکه ورود کتابخانه‌های عمومی به حوزه کسب و کار یک اقدام خوب و خلاقانه است، تصریح کرد: در این راه همکاری با فنی و حرفه‌ای نیز می‌تواند راهگشا باشد و به تأمین نیروی انسانی ماهر کمک کند.

وی با تاکید بر اینکه محله‌های فاقد کتابخانه در همدان را باید مورد بررسی قرار داد و زمین مناسب را تأمین کرد؛ گفت: در حال حاضر، مناطقی چون شهرک بهشتی فاقد کتابخانه است و باید در این زمینه اقدامات لازم انجام شود.

در پایان، سیدعلی‌اصغر طباطبایی؛ رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان همدان نیز با بیان اینکه ۲۷ کتابخانه با ۴۸ کتابدار در شهرستان همدان در حال خدمات رسانی هستند، تصریح کرد: توسعه کتابخانه‌های عمومی به اشکال مختلف با همکاری دولت و خیرین در شهرستان همدان در حال انجام است.

کد خبر 5809661

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha