۲۳ خرداد ۱۴۰۲، ۲۱:۳۳

بایدن: اعضای ناتو متحد هستند/ استولتنبرگ: پوتین نباید پیروز شود!

بایدن: اعضای ناتو متحد هستند/ استولتنبرگ: پوتین نباید پیروز شود!

رئیس‌ جمهور آمریکا امروز در دیدار با دبیرکل ناتو گفت: اعضای این ائتلاف هرگز به‌اندازه امروز با همدیگر متحد نبوده‌اند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، «جو بایدن» رئیس‌ جمهور آمریکا امروز سه شنبه در دیدار با «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو گفت: اعضای این ائتلاف (سازمان پیمان آتلانتیک شمالی) هرگز به اندازه امروز با همدیگر متحد نبوده اند. آن ها به ماده ۵ اساسنامه ناتو متعهد هستند.

دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی نیز در این دیدار ادعا کرد: کمک به اوکراین در میدان جنگ تفاوت ایجاد می کند! پوتین نباید در جنگ اوکراین پیروز شود؛ زیرا این موضوع برای کل جهان خطرناک است!

این در حالیست که رئیس‌جمهور آمریکا دیروز دیدار با دبیر کل ناتو را به زمان دیگری موکول کرده بود.

«جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا روز دوشنبه دیدار برنامه ریزی شده با «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو را به دلیل برنامه ریزی ناگهانی برای انجام یک عمل دندانپزشکی به تعویق انداخت.

کاخ سفید در بیانیه ای در این خصوص اعلام کرد که نشست رئیس جمهور آمریکا با استولتنبرگ به فردا موکول شده است. رئیس جمهور آمریکا و دبیر کل ناتو قرار است در مورد جنگ در اوکراین و همچنین پیامدهای ناشی از آن با هم بحث و گفتگو کنند.

لازم به ذکر است که ارتش روسیه ۲۴ فوریه گذشته (۵ اسفند ۱۴۰۰) «عملیات ویژه نظامی» خود را در شرق اوکراین آغاز کرد.آمریکا و کشورهای غربی برای مقابله با پیشروی ارتش روسیه در اوکراین، ضمن ارسال انواع تسلیحات پیشرفته به ارتش اوکراین، تا کنون تحریم‌های زیادی علیه روسیه اعمال کرده اند.

کد خبر 5809711

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha