یکی از فرماندهان حشدشعبی:

از سال ۲۰۱۴ تاکنون ۲۰۰۰ داعشی در دیالی به هلاکت رسیده اند

از سال ۲۰۱۴ تاکنون ۲۰۰۰ داعشی در دیالی به هلاکت رسیده اند

یکی از فرماندهان نیروهای حشد شعبی از تعداد تلفات عناصر داعش در استان دیالی از سال ۲۰۱۴ تاکنون خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المعلومه، «محمد التمیمی» یکی از فرماندهان نیروهای حشد شعبی اعلام کرد که استان دیالی یکی از مناطقی بود که در معرض حملات وحشیانه عناصر داعش در سال ۲۰۱۴ در محورهای شمال العظیم و اطراف دریاچه حمرین، قرار گرفت.

وی در ادامه افزود: عناصر داعش در آن سال تلاش داشتند سناریوی سقوط موصل و تکریت را در این منطقه نیز تکرار کنند. پایداری نیروهای مقاومت و حضور ساکنان این استان بعد از صدور فتوای جهاد مرجعیت عراق، در توقف سقوط مناطق مختلف در شش محور به صورت مستقیم، نقش داشت.

التمیمی بیان کرد: بعد از شهادت ده ها مبارز عراقی بود که داعش نتوانست کنترل مناطق و شهرهای بیشتری را به دست بگیرد. تلفات تشکیلات تروریستی داعش بعد از ۲۰۱۴ و عملیات آزادسازی عراق در سال ۲۰۱۵ و عملیات تعقیب و گریز تروریست ها تا سال ۲۰۲۳ به بیش از ۲ هزار تروریست می رسد.

وی تاکید کرد: در میان تروریست هایی که به هلاکت رسیده اند، ۱۰۰ فرمانده داعشی که برخی از آنها خارجی بوده اند، به چشم می خورند. نیروهای حشد شعبی شهدای زیادی در این مسیر تقدیم کرده اند تا توطئه بزرگی که می رفت استان دیالی را وارد آشوب گسترده ای کند، خنثی کنند.

از سوی دیگر «هادی العامری» رهبر ائتلاف الفتح عراق از دولت این کشور خواست توجه ویژه ای به نیازهای تسلیحاتی نیروهای حشد شعبی داشته باشد.

وی در ادامه افزود: دولت بغداد باید از لحاظ مالی و تسلیحاتی، توجه ویژه ای به نیروهای حشد شعبی داشته باشد چرا که این نیروها شایستگی و توانمندی خود را اثبات کرده اند. العامری بیان کرد: هنوز چالش های امنیتی در عراق در سایه حضور عناصر داعش، وجود دارد.

کد خبر 5809881

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha