۲۴ خرداد ۱۴۰۲، ۱۲:۴۶

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری مطرح کرد؛

تأمین و توزیع ۵۰۰ هزار تن نهاده در چهارمحال و بختیاری

تأمین و توزیع ۵۰۰ هزار تن نهاده در چهارمحال و بختیاری

شهرکرد_رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: سالانه بیش از ۵۰۰ هزار تن نهاده زراعی، باغی، دامی، کود، سم، و… باید تأمین و در بین کشاورزان این استان توزیع شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین برزگر صبح چهارشنبه در آئین تجلیل از تولیدکنندگان بخش کشاورزی در چهارمحال و بختیاری، با اشاره به اهمیت تأمین امنیت غذایی در جامعه، اظهار کرد: در همین راستا اقداماتی در استان آغاز شده که توسعه باغات در اراضی شیبدار و تخصیص و انتقال آب در حوزه کارون، ازجمله این موارد است که همواره به عنوان دغدغه مطرح بوده است.

وی افزود: بیش از ۲۶ طرح با ۱۳ هزار هکتار مساحت در حوزه انتقال آب وجود دارد که در حال اجرا است و منجر به اشتغال بیش از ۱۳ هزار نفر می‌شوند و در واقع معیشت مردم وابسته به آن‌ها است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: با جذب اعتبارات استانی، ملی، سفر ریاست جمهور و فروش اموال مازاد، بیش از ۲۷۵ میلیارد تومان جذب و در پروژه‌های تأمین و انتقال آب هزینه شد و همگی فعال هستند.

برزگر عنوان کرد: توسعه گلخانه‌ها به‌عنوان واحدهای اقتصادی مساحت و آب کمتری نیاز دارند و در مقابل اشتغال و تولید بیشتری ایجاد می‌کنند، سال گذشته کمتر از ۴۰ هکتار گلخانه در سطح چهارمحال و بختیاری وجود داشت که امسال این میزان به ۷۷ هکتار رسیده است.

وی با اشاره به توسعه واحدهای صنعتی و صنایع جانبی در بخش کشاورزی خاطرنشان کرد: این مهم باعث افزایش ارزش افزوده محصولات می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: کمتر از ۱۴ مجتمع دامپروری در استان وجود داشت که تلاش شد این مراکز تولیدی رشد یابد از همین رو از ابتدای سال تاکنون مجوز احداث ۷ مجتمع دامپروری گرفته شده است که در هفته‌های پیش‌رو کلنگ آن‌ها بر زمین زده خواهد شد.

برزگر بیان کرد: پیش‌بینی شده است تا فرایندهای چون اخذ جواز تأسیس، استعلامات و مجوزهای قانونی ۴۳ مجتمع دامپروری و شهرک گلخانه‌ای تا پایان امسال در چهارمحال و بختیاری انجام و وارد اجرا شوند.

وی با تاکید بر لزوم بهره‌وری آب در حوزه کشاورزی، تاکید کرد: در حوزه آب چالش‌های بسیاری در سطح چهارمحال و بختیاری وجود داشت، لذا سیاست‌هایی در این حوزه تعریف و تقویت شدند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری افزود: علاوه بر پروژه‌های انتقال آب، توسعه سامانه‌های نوین آبیاری، لایروبی و مرمت قنوات و.... نیز در دستورکار قرار گرفت.

برزگر ادامه داد: از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون از ۸۴۰ رشته قنات ۴۰۰ رشته لایروبی شده و تنها در ۶ ماهه ابتدای امسال برنامه‌ریزی شده است تا ۱۳۰ رشته قنات لایروبی شود.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته در توسعه سامانه‌های آبیاری نوین یک هزار و ۴۰۰ هکتار انجام و امسال نیز ۲ هزار هکتار اجرا می‌شود، عنوان کرد: این کار با مشارکت سرمایه‌گذاران بخش خصوصی صورت گرفت و هم‌اینک نزدیک به ۱۵۰ میلیارد تومان پروژه در دست اقدام است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: ارتقا سلامت محصولات کشاورزی دغدغه عمومی مردم است از همین رو اقداماتی همچون گواهی محصولات، صدور کد بهداشتی و… انجام گرفت، همچنین در مجموعه قرارگاه شهید ساجدی سپاه نظارت بیشتر بر گلخانه‌های استان در حال انجام است.

برزگر اضافه کرد: سالانه بیش از ۵۰۰ هزار تن نهاده اعم از زراعی، باغی، دامی، کود، سم، و… باید تأمین و در بین کشاورزان چهارمحال و بختیاری توزیع شود، در همین راستا بیش از ۴۵ هزار پرونده درخواست تسهیلات سال گذشته در استان تشکیل که حدود ۱۶ هزار پرونده منجر به دریافت تسهیلات شد، ۲۰۰ میلیارد تومان تأمین نقدینگی برای کشاورزان صورت گرفت.

کد خبر 5810161

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha