۲۵ خرداد ۱۴۰۲، ۱۵:۳۲

معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان:

دستگاه‌ها اجرایی در حوزه اجتماعی و فرهنگی برنامه تحولی ارائه دهند

دستگاه‌ها اجرایی در حوزه اجتماعی و فرهنگی برنامه تحولی ارائه دهند

زنجان-معاون سیاسی و اجتماعی استاندار زنجان به ارائه برنامه‌های تحولی در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی و کاهش آسیب‌های اجتماعی توسط دستگاه های اجرایی تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، ابوالفضل رفیعی، ظهر پنجشنبه در جلسه کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، بانوان و خانواده استان زنجان اظهار کرد: نخستین رویکرد دولت تحولگرایی است که شامل تحول در شناخت و روش‌های اجرا می‌شود و بنابراین جلسات نباید برای رفع تکلیف برگزار شود، بلکه باید شاهد تحول جدی در آن‌ها باشیم.

وی با تأکید بر نتیجه‌گرایی و استفاده حداکثری از داشته‌ها و امکانات ابراز کرد: باید در جلسات هدفمند پیش رویم و در ساختارهای اداری باید تصمیمات مناسبی گرفته شود که اجرایی و عینی باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان با اشاره به اینکه طبق فرموده مقام معظم رهبری ایمان و امید یکی از نیازهای اصلی جامعه امروز است، بیان کردم مدیران باید از رویکرد دولت و گفتمان شکل گرفته در جامعه شناخت پیدا کنند و برای خدمت به مردم حضور میدانی و جهادی داشته باشند.

وی با بیان اینکه تصمیمات زیادی در سطح ملی و استانی گرفته شده است، عنوان کرد: در استان زنجان نیز انتظار داریم که مجموعه فعالیت‌ها با هدفمندی و انسجام اجزای اجرا کننده همراه باشد تا با نگاه تحولی به نتایج حداکثری دست یابیم.

رفیعی با اشاره به اینکه گاهاً در برخی از دستگاه‌ها شاهد بخشی‌نگری هستیم، افزود: باید با هم افزایی بیشتر دستگاه‌ها مسائل سیاسی و اجتماعی و دغدغه‌های فرهنگی باید در بحث اوقات فراغت در اولویت باشد.

وی به بحث حجاب و عفاف و لزوم انجام اقدامات فرهنگی جدی در این بخش تأکید کرد و گفت: اقدامات در این بخش در سایر برنامه‌ها در قالب تقویت باورها و ایمان مخاطبان و دانش‌آموزان به صورت تبیینی باید مورد توجه قرار گیرد تا شاهد کاهش آسیب اجتماعی ناشی از این موضوع باشیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان با اشاره به اینکه دغدغه‌های کلی در برنامه‌ها باید مورد توجه قرار گیرد، تصریح کرد: امیدواریم با همکاری آسیب‌هایی که موجب لطمه زدن به سلامت و آرامش جامعه می‌شود را کاهش دهیم و باید از همه ظرفیت‌ها در راستای اقناع‌سازی استفاده کرد.

رفیعی ادامه داد: همچنین در برخی از آسیب‌های اجتماعی نیز باید به صورت ریشه‌ای عمل کنیم تا بدانیم که دلایل وقوع آنچه بوده است و این امر نیازمند مطالعات دقیق است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان نیز در این جلسه خاطرنشان کرد: تبلیغات اسلامی امکانات خود را در اختیار گروه‌های جهادی و مردمی قرار می‌دهد تا بتوانند ایده‌های خود را پیاده‌سازی کنند و انتظار می‌رود سایر دستگاه‌ها نیز ظرفیت‌هایی مثل سالن‌ها، وسایل حمل و نقل و سایر موارد را به این گروه‌ها ارائه دهند.

حجت‌الاسلام سعید احمدی با اشاره به اینکه نوجوانان علاقه‌مند به زندگی مدرن هستند، تصریح کرد: برای جذب و پرورش نوجوانان باید اردوهای جذاب برگزار شود و از ظرفیت گروه‌های جهادی استفاده شود.

کد خبر 5811067

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha