۲۶ خرداد ۱۴۰۲، ۱۰:۱۸

در دیدار وزیر راه و شهرسازی با معاون اول وزیر روسیه صورت گرفت؛

ایران بر تکمیل کریدور شمال به جنوب متعهد است

ایران بر تکمیل کریدور شمال به جنوب متعهد است

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اهمیت تکمیل کریدور شمال-جنوب برای کشورهای عضو تاکید کرد: ایران تعهد تملک اراضی را دارد که این امر در حال انجام هست و اهتمام جدی بر اجرا این طرح وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت راه و شهرسازی مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی که شامگاه روز گذشته برای شرکت در بیست و ششمین مجمع اقتصادی سالانه در سن‌پترزبورگ به روسیه عزیمت کرد، در نشستی با معاون اول نخست وزیر، وزیر حمل‌ونقل و رئیس راه‌آهن روسیه درمورد موضوعات ترانزیت و شقوق آن دیدار و گفتگو کرد.

بذرپاش با تاکید بر اهمیت تکمیل کریدور شمال-جنوب برای کشورهای عضو تاکید کرد: ایران تعهد تملک اراضی را دارد که این امر در حال انجام هست و اهتمام جدی بر اجرا این طرح وجود دارد.

وی افزود: رئیس جمهور و معاون اول پیگیر این موضوع هستند و جمهوری اسلامی ایران به این کریدور به عنوان یک ابر پروژه توجه دارد.

معاون اول نخست وزیر روسیه با ابراز خرسندی از اقدامات صورت گرفته برای تکمیل این کریدور گفت: روسیه درحال ترسیم نقشه راه و اجرای آن است که به ۱۵ میلیون تن ترانزیت از این کریدور برسد.

وی همچنین با اشاره به اهمیت اجلاس برگزار شده یادآور شد: از بیست و ششمین دوره این اجلاس ۲۷ هزار نفر از کشورهای مختلف بازدید کرده‌اند.

از دیگر موارد مطرح شده در این نشست به پیشنهاد تأسیس شرکت مشترک کشتیرانی و هوایی ایران و روسیه می‌توان اشاره کرد.

در این نشست مقرر شد معاون حمل و نقل و رئیس راه آهن روسیه به ایران سفر کنند.

بیست و ششمین مجمع اقتصادی سن پترزبورگ با حضور رئیس جمهور روسیه، رؤسای جمهور کشورهای مشترک المنافع، نخست وزیران و وزرای اقتصادی بیش از ۱۲۰ کشور جهان برگزار می‌شود.

همچنین در حاشیه این اجلاس، نمایشگاهی از تازه‌ترین دستاوردهای صنعتی، کشاورزی، حمل و نقل، بانک و بیمه، نوآوری‌های پزشکی و محصولات دانش‌بنیان نیز برگزار می‌شود.

برگزاری ۲۰۰ نشست تخصصی با موضوع راه‌های تقویت همگرایی اقتصادی بین کشورهای مستقل، بررسی راه‌های خنثی کردن تحریم‌ها علیه کشورهای مستقل، همکاری‌های بانکی و مذاکرات چندجانبه به منظور استفاده از ارزهای ملی به جای دلار در مبادلات اقتصادی، از محورهای مهم بیست و ششمین مجمع اقتصادی سن پترزبورگ خواهد بود.

نشست اقتصادی بین المللی سن پترزبورگ، پانزدهم تا هجدهم ژوئیه برگزار می‌شود.

کد خبر 5811453

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha