۲۸ خرداد ۱۴۰۲، ۷:۲۲

گفت‌وگوی مهر با مرتضی مهرزاد؛

بابت اعزام نشدن به مسابقات قهرمانی آسیا گلایه‌ای ندارم

بابت اعزام نشدن به مسابقات قهرمانی آسیا گلایه‌ای ندارم

بلند قامت‌ترین ملی‌پوش والیبال نشسته ایران که برای نخستین‌بار از ترکیب تیم ملی کنار گذاشته، می‌گوید این غیبت قابل پیش‌بینی بود و با منطق و بدون گلایه آن را پذیرفته است.

به گزارش خبرنگار مهر، تیم ملی والیبال نشسته ایران در حالی تا چند روز دیگر برای دفاع از عنوان قهرمانی خود در مسابقات قهرمانی آسیا به میدان می رود که برخی از ستارگان همیشگی حاضر در ترکیب این تیم، غایب بزرگ مسابقات هستند. مرتضی مهرزاد از جمله این بازیکنان است؛ بازیکن ۲ متر و ۲۴ سانتی متری والیبال نشسته که همین سال گذشته توپ طلای بهترین بازیکن جهان را از آن خود کرد و پیش از آن هم از بازیکنان موثر تیم ملی در مسابقات قهرمانی جهان (بوسنی) بود که با قهرمانی و کسب سهمیه پارالمپیک پاریس برای ایران به پایان رسید.

با این اوصاف مهرزاد در راستای جوانگرایی که هادی رضایی سرمربی تیم ملی والیبال نشسته بر روی آن تاکید دارد، از ترکیب ۱۲ نفره تیم اعزامی به مسابقات قهرمانی آسیا کنار گذاشته شد؛ در حالیکه وی یکی از بازیکنانی بود که همراه این تیم در دوره پیشین این مسابقات حضور داشت و کاپ قهرمانی را همراه با هم تیمی هایش بالای سر برد.

مرتضی مهرزاد در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: از سال ۹۴ که عضو تیم ملی والیبال نشسته شدم در تمام رویدادهای آسیایی و جهانی که تیم به آن اعزام شد مانند مسابقات قهرمانی آسیا، بازی های پاراآسیایی، مسابقات قهرمانی جهان و بازی های پارالمپیک حضور داشتم. این برای نخستین بار است که از ترکیب تیم ملی کنار گذاشته شده ام. البته به جز من هستند بازیکنان دیگری هم همیشه عضو ثابت تیم ملی بودند اما در این رقابت ها غایب هستند.

وی ادامه داد: برای من به عنوان یک ورزشکار اهمیت دارد که در تمام مسابقات حضور داشته باشم. دوست دارم که در هر رویدادی حتی آسیایی شرکت کنم و سهمی در موفقیت ها داشته باشم اما برای این دوره مسابقات تصمیم گرفته شد که من نباشم، به این تصمیم هم احترام گذاشتم همان طور که وقتی تصمیم گرفته می شد در ترکیب اعزامی باشم، به آن احترام می گذاشتم.

بابت اعزام نشدن به مسابقات قهرمانی آسیا گلایه‌ای ندارم

ملی پوش والیبال نشسته تاکید کرد: یک زمان برای نخستین بار وارد اردو و بعد از آن ترکیب اصلی تیم ملی والیبال شدم، آن زمان حتماً من به عنوان یک بازیکن جوان جای یک قدیمی تر را گرفتم. الان هم نوبت به یک بازیکن جوان دیگر شده که جای من را بگیرد. این چرخه طبیعی برای تیم ملی والیبال نشسته است اگر می خواهیم مسیر موفقیت هاش ادامه دار باشد. به همین دلیل خیلی منطقی تصمیم سرمربی را پذیرفتم و هیچ گلایه ای هم بابت آن ندارم.

مهرزاد با اشاره به اینکه بازی های پاراآسیایی هم طی سال جاری برگزار می شود در مورد احتمال حضورش در این رویداد گفت: واقعاً نمی دانم که سرمربی تیم ملی برای آن بازی ها چه تصمیمی دارد. احتمال اینکه برای اعزام به هانگژو از بازیکنان با تجربه بیشتری استفاده شود، زیاد است اما نمی دانم من به ترکیب تیم ملی باز می گردم یا نه؛ اگر باشم که تمام تلاشم را برای سهم داشتن در تکرار قهرمانی خواهم داشتم و اگر نه هم برای هم تیمی هایم دعا می کنم.

وی در مورد روند تمریناتش طی مدت زمانی که تیم ملی والیبال نشسته درگیر مسابقات قهرمانی آسیا است، گفت: تا همین هفته گذشته در اردوهای تیم ملی حضور داشتم. در اردوی متصل به اعزام البته نیستم. به همین دلیل به محل سکونتم بازگشته ام و تا زمان بازگشت تیم ملی از مسابقات و از سرگیری اردوها، همینجا پیگیر تمریناتم خواهم بود.

کد خبر 5812191

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha