۲۸ خرداد ۱۴۰۲، ۱۵:۳۴

معاون اجرایی طرح سد و نیروگاه چم شیر گچساران خبر داد؛

تکمیل فاز نخست نیروگاه سد چم شیر/ کل پروژه ۹۷ درصد پیشرفت دارد

تکمیل فاز نخست نیروگاه سد چم شیر/ کل پروژه ۹۷ درصد پیشرفت دارد

یاسوج_ معاون اجرایی طرح سد و نیروگاه چم شیر گچساران گفت: فاز نخست نیروگاه چم شیر گچساران در مسیر تکمیل نهایی قرار دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد رضا فاضل ظهر یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران، افزود: سد و نیروگاه چمشیر گچساران تاکنون ۹۷ درصد پیشرفت داشته و به عنوان بلندترین سد بتون غلطکی کشور شناخته می‌شود.

وی اظهار داشت: این سد جز ۵ سد بزرگ ایران به لحاظ مخزن آبگیری به میزان ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون متر مکعب است.

معاون اجرایی طرح سد و نیروگاه چم شیر گچساران افزود: با بهره برداری از این سد، آب مورد نیاز بیش از ۵۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی پایین دست در استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان و بوشهر تأمین می‌شود.

فاضل افزود: عملیات آبگیری سد چم شیر گچساران از دی ماه سال ۱۴۰۱ آغاز شد و با توجه به بارش‌های خوب سال زراعی جاری، تاکنون ۵۰۰ میلیون متر مکعب آب در دریاچه این سد ذخیره سازی شد.

معاون اجرایی طرح سد و نیروگاه چم شیر گچساران گفت: همچنین واحد نخست نیروگاه این سد تا چند روز آینده به بهره برداری می‌رسد و قرار است برق تولیدی با خط انتقال بطول ۱۷ و نیم کیلومتر از نیروگاه سد چمشیر تا منطقه امامزاده جعفر به شبکه سراسری برق متصل شود.

وی افزود: این نیروگاه دارای سه واحد ۵۵ مگاواتی و دو واحد ۵ و نیم مگاواتی با ظرفیت تولید ۱۷۶ مگابات برق «۴۸۲ گیگابات ساعت برق» در سال است.

معاون اجرایی طرح سد و نیروگاه چم شیر گچساران گفت: دو واحد دیگر نیروگاه پس از تکمیل شدن به فاصله چند ماه پس از واحد نخست به بهره برداری می‌رسند و افزایش تولید برق، پایداری شبکه و کاهش افت ولتاژ از مزیت‌های این نیروگاه است که در این روزهای گرم بخشی از برق مورد نیاز را تأمین می‌کند.

کد خبر 5813547

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha